Fix i köket

Hej kompisar

Har precis satt mig i soffan , helt slut
Stått i köket 2.5 timme och bakat, skalat räkor och gjort middag

Jag bakade lussebullar till 1:a advent
Då har vi frukost mys här hemma med lite extra gott plus advents fika med hela familjen

Jag gör ju mina lussebullar precis enligt kanel bulle receptet plus att jag tillsätter 1 pkt saffran och i utbaket river jag över mandelmassa innan jag rullar ihop degen

Se bild

Mums va goda dom blev och jag blev lite rundare 👎😂😂😂

Till middag gjorde vi tacos
Köttfärstacos till Kalle och den goda räktacosen till oss

Bilden överst visar vad jag har i
räk tacosen
plus 25 gram smör som jag smälter i pannan innan jag tillsätter i denna ordning

Smälter smör
Pressa i 2 vitlöksklyftor
Curry efter tycke
Tomatpuré 4-5 matskedar
3-4 dl creamefraich
Salt, peppar , cayennepeppar
Småputtra 5 min medans ni rör om

Till sist tillsätter ni räkorna

Mumma


Nu ska jag mysa lite och ladda batterier inför helgen
// Love IA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0