Mamma - 21-26 December

Tack mamma för de sista 2 dagarna hos dig. trevlig....och framför allt lugnt & skönt.
 
Nästa gång jag kommer se mamma är i jul. Jag har bjudit hem henne hit för att fira jul och vi bestämde att hon kommer redan den 21:a December.
 
Den 22:a är hon med mig på jullunchen på jobbet
den 23:e får hon hänga med på de sista julstöket, Kalle får vara hundvakt
på självaste julafton (24:e) myser vi bara här hemma med tv, godis och mat.
Den 25:e vet jag inte om någon av de andra syskonen vill hänga med mamma och göra något med henne annars hittar vi på något.
och den 26:e åker mamma hem.
 
Förresten
Jag var ju och banka på hos mammas granne som var skyldig henne pengar, jag var ganska otrevlig och sa att han måste sluta med allt skitsnack och betala min mamma sina pengar.
Jag sa att han skulle ge mamma pengar absolut senast den 19/10 annars så skulle jag hälsa på honom igen.
Han hade inga pengar sa han men gissa vem som kom upp till mamma i går kväll och betalade hennes sista pengar.
Jo han......
så nu är det klart.......  skönt för mamma......
 
    Ja Ja nu ska jag sova //  God Natt
 

Kommentarer
Postat av: Carina

Bor din mamma kvar i Skogås med Hasse?

Svar: Hej
Nej
För ca 15 år sen flyttade dom till Flen
Hasse dog för 6 år sen så mamma är ensam
Dom köpte hus i Flen plus lägenhet
Men mamma sålde huset när H gick bort och bor nu i lägenhet
Mamma bytte från jobb på Dagis i Skogås till hemtjänst i Flen
Men gick i pension för 2.1/2 år sen

Jag var precis och hälsade på henne
Maria Höglund

2016-10-06 @ 20:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0