Arg tjej = lönade sig.

Hej på er och go Fredag...
 
Hoppas ni mår bra, jag mår inge vidare. Jag har haft hosta sen förra torsdagen den 23/3
Den har varit jobbig hela tiden och man tycker den ska ge med sig men den blir snarare värre och värre.
Onsdag, torsdag och i dag Fredag har varit pissjobbig. Hostar sönder mig och kvällar och mornar är värst.
det konstigaär att jag inte känner mig sjuk men mer slut pga. av hostningarna. det sitter mer i bröstet.
 
I dag fick jag

Cocillana-Etyfin,

lite moffe har ingen dött av eller hur ?
 
Hoppas det blir bättre nu annars får jag gå till närakuten i helgen för man hinner inte till VC på vardagar när man jobbar.
Vill bara kolla upp att det inte är bakteriellt.
Tack Max för hostmedicinen........
 
 
Men nu ska ja berätta om mina kära bovärdar (Akelius)
 
Jag har ju fel på en av mina frysar, jag har nämligen 2 st.  dubbelfrys/kyl bredvid varann och en av dom krånglar
 
då har jag alltså haft e bovärd här 3 ggr och i dag kom den 4:e bovärden och Ingen ny kyl/frys än.
 
Nu ska jag berätta om besöken och första boan kallar jag IQ badboll
 
1 a besöket av IQ badboll
 
= Han tittar på frysen och säger att han ska prata med grabbarna och återkomma till mig vad som ska göras ???
( han återkom aldrig)
 
2 a besöket av IQ badboll
 
= han kommer för att titta på den igen eftersom jag ringt om den för 2:a gången och ska samtidigt lämna en list till mitt duschrum...  Han kommer med listen  (men den e för kort) och har totalt glömt att vi ska prata om kylen igen
Men vi kollar på den igen och jag frågar varför han aldrig  återkopplade till mig ,,,, Han har liksom inget svar på det men säger att han ska byta ut den till en annan fräsch likadan Cylinda.
Vi bestämmer att han ska komma i Onsdags 1/3 kl 15.
 
3:e besöket av IQ badboll uteblev helt.
 
=Jag stressar hem från jobbet i Onsdags och tömmer kylen och frysen och lägger allt på balkongen.
Då ca 20 minuter innan 15.00 så ringer dom från felanmälan och säger att min boa är sjuk..
Jag blir skit irriterad och frågar varför dom inte kunde ha ringt tidigare på dan så slapp jag stressa hem från jobbet....
Vi bokar i alla fall en ny tid i dag fredag kl. 12.30 då leverans av frysen ska ske.
 
4:e besöket av stackars utskällda boan nr 2
 
Jag var på ett jobb i handen i dag på fm. och jag vart lite sen hem, jag kom in  springande vid 12.10 och måste snabbt tömma min kyl och frys för 2:a gången
vid 12.30 ser jag en annan boa parkera sin golfbil utanför mig och det är alltså inte IQ badboll som kommer och jag tänker att han (2:an) är säkert här för att hjälpa badboll med bärandet av frysen, men i handen håller boan nr 2 min dusch list som vart för kort vid besökt nr 2 och kommer upp till mig och ringer på ,  jag tänker att vafan e frysen ????????
Jag säger inte ens hej till stackarn utan typ vrålar att va fan e min frys..
Han hajar typ nada och jag typ skriker att nu får det fan vara nog och så vräker jag ur mig alla vändor som varit och han e typ på väg att vända i dörren, men sen typ sansar jag mig lite och ber om ursäkt för att jag var så arg och vi kan börja prata och då säger han att det är lugnt och att han förstår verkligen min frustration...
Blev fan galen........
Då visar det sig att IQ bdboll  inte ens ha gjort en beställning på frysen
Det vart lite samtal hit och dit och boan i dag ringde upp IQ badboll och var skit irriterad på hans skötsel av ärendet, dom blir typ osams....
Efter samtal med huvudkontoret så konstaterar man att min Cylinda jag har i köket  inte tillverkas längre och jag kan ju inte ha 2 olika frysar bredvid varann så NU FICK DOM BESTÄLLA 2 HELT NYA kylar och frysar x 2  OCH DENNA GÅNG BLIR DET BORCH och splitter nya apparater.
 
så inget ont som har något gott med sig som man säger..
Dom tror att leverans blir nästa fredag, hoppas och kul med helt nytt.
 
Ja Ja   förlåt för långt inlägg en skönt att skriva av sig.....
 
                      Puss på er / IA
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh vad bra att du sa ifrån! Ibland lönar det sig :)
Ha en fin kväll
Kram

2017-03-03 @ 20:59:39
URL: http://misstess.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0