Tisdag

Herregud vilken dag , satte mig för första gången nu och då har jag kört gärnet sen 8 

Nästan 12 Tim 
😜

Först tandläkaren / tandregleraren med Kalle 

Tandläkaren började med att fråga om någon av oss föräldrar har haft tandställning och svaret blev ja 

Jag har haft i nere käken och Henning har underbett och vart erbjuden tandställning men han tackade nej för det krävde stora operationer 
Dom skulle kapa käk benet och sen fixera käken i 8 månader innan själva ställningen 
Tack vare underbettet 

Det vart för mycket tyckte H !!

Och då säger tandläkaren Karin att det är precis det Kalle måste göra om han ska få bästa resultatet för Kalle har också underbett och käken växer fortfarande 

Han har alltså fått hennings käke 
Karin trodde att Kalles huvudvärk som han har rätt ofta kunde bero på att hans käkar låser sig , hm 
Att ingen sagt detta förut 
Ett tag var vi så oroliga för hans återkommande huvudvärk att vi bad om remiss till magnet röntgen för att utesluta tumör 

- vi sa nej tack till kärlkirurgen och operationer 

Men då sa hon att vi kör ändå 
Det Kanske inte blir det perfekta bettet men tänderna blir raka 
😋

Dom måste skicka 2 remisser 

1:a  till en stor röntgen för skallben och käke 

dom vill ta före och efter bilder hur allt kommer flytta sig 
Dom vill nämligen att alla tänder i överkäken finns kvar så överkäken kan vidgas lite 

Hålla koll helt enkelt 

Sen ska en remiss skickas för att ta bort 2 tänder i underkäken 

Men dom startar upp med att sätta tandställningar i överkäken på fredag 👍👍👍
Så nu kör vi 

Sen tar dom underkäken efter röntgen av skallen och käken och utdragning av tänder 

Hon sa massa andra saker men jag orkar inte skriva allt 
Berättar under tiden tänderna fixas 

Nu kör vi .........


Efter tandis vart det jobb 1 

Sen efter det vart det jobb 2 

Sen ringde Max och Sandra och ville komma över på middag 
Vi gjorde enkelt för oss och åt stuvad spagetti och falukorv 
Efter maten tog vi en liten sväng med Sune och nu har jag plockat undan efter middagen och precis satt mig i soffan 

Puh 

Här kommer några pix 



I väntrummet hos tandis 

Gissa om jag kommer gå dit lite tidigare på fredag 
Sjukt skönt 


Tandläkare Karin var supertrevlig och väldigt tydlig och klar och förklarade allt bra 


 Nu tackar jag för denna dag // IA 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0