Blynäsgården

Hej 

Festen :

Min svägerska Sussie fyllde alltså 50 år den 6/4 men hade festen i lördags den 5/5 

Sussie hade hyrt vackra blynäsgården i Vaxholm där dom även hade bröllops festen för 18 år sen 

Hela festen var charmigt, roligt och generöst anordnat 

Dom hade dukat och dekorerat superfint 
Maten var grym, dom körde på buffé med egen lagad mat 
Det fanns massa lax, kyckling, pajer, sallader, röror, hembakat bröd , ostar , plock , kaffe & tårta 
Fritt med alkohol 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

På borden fanns fin dekoration , där fanns presentation av alla gäster vid borden och det fanns uppgifter för bordet att göra 
I taket hade dom hängt upp tvättlinor med gamla coola kläder , det fanns en tv som rullade upp massa fina bilder på Sussi från liten till nu 

(null)

(null)

Presentationen , ni ser vad dom skrivit om mig och Henning om ni zoomar , vi sitter vid samma bord 

(null)

Bordsuppdraget 
Det vart ett jäkla sjungande och klingande i glaset och massa skratt , på allsången så drog 3 eller 4 grupper ja må hon leva i rad 
Hahaha 
Det vart hejaramsor om Sussi osv 

Skitroligt 

Festen var med tema S 
Gästerna skulle ta på sig något enkelt med S 
Jag var svensk , Henning stockholmare 
Där fanns sjömän. Sjuksköterskor 
Student , supportrar osv 
Marre här under är Sussies syster och hon hade strumpan och var syster yster 
😂😂
(null)

(null)

Supporter och student 

(null)

Jag svensk med Sverige mössa och Henning Stockholms tröja 

(null)

Lite hängig tjej 

(null)

När alla kom så minglade vi utanför , där fanns ett bord med snacks och bubbel och detta barkar 

Vi körde tipsrunda och gästbingo och vek pappersflygplan som
Skulle in i 3 små hål 

(null)

(null)

Tuva              Kenneth             Tuvas kille ( ?) minns ej namn 😢

(null)

  Granis       Och       Henning 

(null)

Massa goa gäster och vänner , det var ca 65 personer och några var nya ansikten för mig , jag hängde mycket med en sjukt rolig festprisse som hette Mia
 ( Hammarby supporten) 
En härlig tjej med fart 👍

Maten var sjukt god och favoriten var så klart sagas roccula röra och kycklingen 
Smutt 

(null)

Sussies bror Tommy hade bakat allt bröd och han var min bordsherre 

(null)

Sussies mamma hade gjort laxen 

(null)

(null)

(null)

Resten av familjen hade gjort kyckling och allt annat smarrigt 


Vårt boende da ? 
Men hur mysigt 

Mitt emot kenneths hus finns ett bed & breakfast som heter villa paradiset 
Vi hade det lilla huset som hette farmors stuga
2 rum med litet kök och dusch och toalett 
Det var så mysigt och gulligt 
Ville stanna längre 
Kommer defenetivt bo där igen 

(null)

Här ser ni hus nummer 2 som hyrdes ut mitt emot oss
Där bodde det 4 ungdomar som
Skulle på bröllop i Vaxholms kyrka 
Dom bjöd oss på jäger i äggkoppar 

(null)

(null)

Vårat sovrum, dörren leder till en egen liten altan och baksida med havsutsikt 

(null)

Ett litet kök som hade allt vi behövde 

(null)

Mot entrén 
(null)

Vårt hus 

(null)

(null)

Frigående hönor på tomten 

(null)

(null)

Här ligger vi i sängen och öppnat lilla dörren mot altan 

(null)

Hönor

Vi hade ju ett underbart väder och en skön vacker kväll

Båten ni ser under kom 2 gäster med men båten slet sig så när alla fått i sig några 
Glas så kastade vi livbojen ut på båten och tillslut träffade Granis rätt och vi kunde hala in båten 
Massa skratt blev det 


(null)

(null)

På dan innan festen så satte vi oss på hamnkrogen och åt så himla god mat 
Jag åt hemmagjorda köttbullar med mos och H åt stekt fläsk med löksås
Mysigt och sjukt gott

(null)

(null)

Hela lördagen och söndagen var helt underbar förutom att jag var dålig men jag krigade på 
Av oss fick Sussie presentkort på ticket resebyrå och det vet jag att flera hade köpt 

Tack igen Kenneth & Sussi 
Älskar er och tjejerna 

// Maria ❤️


Kommentarer
Postat av: Petra Elisabeth

Det var så underbart mysigt! Vad vi skrattade under den kvällen, haha! Vad fint ni bodde! 😀 // Petra Elisabeth

Svar: Aa ❤️ hoppas vi ses snart ❤️
Ia None

2018-05-07 @ 20:11:28
URL: http://nouw.com/petraelisabeth

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0