Körkortsprovet, så gick det till.

Hej alla fina.
 
Den här snart 50 åriga kärringen är inte så dum ändå ......   Det Finns ju några hjärnceller kvar.
hahaha
 
Jag blev godkänd om ni missat det .....
 
Nu tänkte jag berätta om mitt prov.
 
Jag hade skrivningen 9.50 men jag kom till trafikverkets prov lokal ( T-centralen) en timme innan. Jag ville vara i god tid.
 
Jag kom dit och tog en nummerlapp, Jag fick först gå till väggen där alla kameror sitter för att fota mig till körkortet. 
När jag var klar med det så skrevs jag in och fick visa leg och så fick jag skriva min namnteckning.  När vi pratat klart och hon informerat mig om provet så fick jag se hur mitt körkort kommer se ut ( DEN KÄNSLAN) MOROT DE LUX
 
Sen fick jag sätta mig och vänta utanför sal 3 😀
 
Vid 9.45 ropade dom upp oss och vi fick legitemera oss på nytt och  datan slumpade  ut oss till olika datorer i rummet, alla datorer ger olika prov.
 
där fick vi skriva vår namnteckning igen för att den namnteckningen  skulle jämföras med den innan så inte folk fuskar.
 
Jag fick data plats nummer 12 av 30 platser.
 
Vi fick logga in på datan med vårt 12 siffriga personnummer och sen se en testfilm på
2 minuter hur provet gick till. 
sen skulle man trycka på start.
 
Alla satt tysta och spända men självklart ville jag pipa lite ! 
 
Jag hade nämligen ett lysrör som sken på min dataskärm så jag vart bländad så jag bad henne släcka lampan eller dimma ner och det vart det sist nämnda.
rätt ska vara rätt.
 
Sen tryckte jag på starta.
 
70 frågor på 50 min.
 
Tror jag satt i30 min
 
Jag hade oroat mig för parkeringsfrågor men fick inte en ända.
och jag hade oroat mig för uträkningar men fick bara 1 sån fråga 
Se nedan: 
 
Den vet jag inte om jag hade rätt på för jag har ingen aning.


Vet ni ? 
 
frågan löd.
 
OM JAG KÖR I 90 OCH ÖKAR HASTIGHETEN TILL 110 
HUR MYCKET MER ÖKAR BRÄNSLEFÖRBRUKNING 
i %
 
10 % ?
20 % ?
30 % ?
40 % ?
 
först svarade jag 20 %  men sen gick jag tillbaka och ändrade till 40 %

 
Vad e svaret ?????????  
 
När jag skrev in mig så frågade jag hon i receptionen om lite tips bla det här med att svara på frågan och sen gå tillbaks och ändra eller om  att markera frågan om man är osäker.
 
Hon svarade

- om du redan svarat på frågan så försök inte att gå tillbaka och ändra och börja inte  överanalysera för den första magkänslan brukar vara rätt ...
 
Det svaret köpte jag för min magkänsla är grym
 
så när jag gjort svaret så ändrade jag bara på den frågan här ovan och sen sa jag till mig själv
 
( allt känns bra,  så rätta)'
 
sagt och gjort, Jag tryckte på knappen, lämna in och rätta
 
det tog några sekunder så kom grön text upp
 
GODKÄND
 
Jag ville typ bara skrika av glädje....
 
Nu är kl 14.54 och jag börjar haja att jag har grejat provet.
Heja Heja
 
I morgon åker jag till Flen och kör min sista 80 min lektion, tänkte få be att träna på parkeringar
sen kör jag upp på Onsdag fm.

(null)

 
  Ha det bäst hörrni // Maria
tut tut
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0