Torsdag morgon & uppkörningen

Hej 

Vaknade 00,21 i natt och hade svårt att somna om men tillslut gick det och jag vaknade 5 

Nu ska jag plocka lite och tvätta 

Herregud va tvätt jag har .

Tvätten är sen i måndags plus all tvätt  jag hade hemma hos mamma 

2 tvättkorgar 

I dag ska jag också jobba en stund ,  åka och säga hej till folket  och kolla post mm men är åter på jobbet på riktigt från och med måndag  och då är det KP uppdrag mm oxo, 

Henning slutar kl 12.30 i dag och då ska jag ha bilen alldeles själv 🚗🚗
Då åker jag till jobbet ,  sen ska jag åka och handla och sen ska jag hämta max på jobbet kl 15.30 

Vid 16 ska jag köra in till stan och lämna Henning som ska på personal kryssning  så jag har bilen själv  torsdag & fredag 
Tjoho 

I morgon fredag har jag en heldag med Kalle 
Han har bjudit mig på 2 behandlingar 
Vi ska göra behandlingarna ihop ❤️ mysigt 

Jag Fick det i present för att jag har klarat körkortet
 
Vi ska på pedikyr och massage  och när vi är klara med det så ska jag åka in till stan igen och hämta H vid båten 

Full rulle . 

Nu tänkte jag berätta om min uppkörning 

Jag körde upp kl 10-10.30 
30 min 

Men jag skulle vara på körskolan 9.30 för att värma upp och gå igenom det sista med min körlärare Jakob , vi gick igenom det vi skulle tänka på och sen körde vi till Talja s i Flen , det är bilprovningen som ligger där och där väntar alla på inspektörerna som kommer från Eskilstuna 

Vi var 3 bilskolor i Flen som hade  uppkörning, dom har endast uppkörning på onsdagar 

Det var Flens bilskola 
Tims bilskola och Hasses bilskola 

Vi som skulle köra upp stod på rad med våra bilar 
Min körlärare lämnade mig 
Och 

Exakt vid 10 kommer flera inspektörer ut med sina stora surf plattor 
Det var 3 killar och en tjej    och tjejen kom gående mot min bil  och hoppade in hos mig 

Just där och då var pulsen hög och lite tryck över bröstet 

Hon presenterade sig som Cecilia 
Hon var väl i min ålder 

Hon frågade efter leg och vi kollade på mitt körkort på plattan och jag fick skriva på och intyga att jag läst 

Hon gick igenom vad hon skulle titta på och att vi skulle börja med inte säkerhets kontroll 

Hon bad mig kolla broms och styrservo 

( inga problem) 

Sen rullade vi ut på vägen 

När hon säger höger eller vänster så gäller det men om hon inte säger något är det rakt fram som gäller 

Vi skulle svänga höger mot Nyköping och det börjar med en stop skylt och sen ut på en 80 väg 

Jag fick dröm vägen 

Jag hade 2 hat vägar och dom slapp jag , yeee

Vägen mot Nyköping är perfekt och Flens golf bana den vägen känner jag till för jag och Henning har kört där när han spelat golf och sen tycker jag om att köra på kurviga landsvägar 

Allt kändes bra 

Jag kollade speglar , back spegeln var 10:e sekund 

Jag fick 2 jobbiga möten , bla med en polis på ett trångt utrymme på landsväg och klarade
Det galant 
Jag fick ett vägarbete med hinder på väg som jag klarade galant 
Där skulle jag passera en grävmaskin med små marginal 

Sen åkte vi ut på en större väg igen mot Flen 
En 80 väg 

Jag fick en grå liten bil framför mig med en gumma i som körde i 60 , vägen hade bra sikt , ingen bakom , inget möte och ingen bil vid korsning längre fram , fri sikt vid utfart så jag gjorde en omkörning 

Jag vart dock osäker på om jag fick göra omkörningen just där pga korsningen och hakade upp mig på det , men hon sa bara 

- tänk inte på det nu , kör tillbaka mot Flen 

Jag åkte tbx mot talja och jag kände att fan va jag e bra men ändå var jag osäker på omkörningen , tänk om jag kuggar på detta 😡

Hahaha  

Vi körde tbx och  in och parkerade vid bilprovningen igen  och hon tryckte på paddan och sa grattis till körkortet 

😀😀😀

Vi gick igenom Körningen och hon sa att hon kände direkt att jag kunde köra bil och hon tyckte min omkörning var grym och att jag vågade göra den för nästan inga elever vågar göra det !
Så där bestämde hon sig sa hon !!👍👍🚗🚗👍👍

Jag var den eleven som åkte i väg först med inspektör och jag var tillbaks först 
Uppkörningen ska vara mellan 30-45 min 
Jag körde upp i 30 min . 

Sååååå glad 

När jag var klar stod Jakob där och gjorde tumme  upp och sen körde han hem mig 

Vi som klarat uppkörningarna får inte köra hem själva då vi blir en fara för att vi är så glada och analyserar körningen 🚗

Känslan är obeskrivlig och som jag skrev , från 13 i dag har jag bilen själv tills i morgon eftermiddag 

Jungfru färden i dag utan övnings körningsskylt


(null)


  Godkänd 


(null)


Jag och Jacob 


(null)

(null)

Min bil som jag körde upp med WW Golf  en helt ny bil för mig då jag tränat i en Volvo V 40 men den gick sönder Dan innan så var tvungen att ta den här 
Huga huga men golfen svek mig inte 


(null)


Efter körning åkte jag hem till mamma 
Vi packade ihop och ställde iordning allt i lgh 
Vi pratade och åt lunch innan jag sa hej då 

Tack snälla mamma för den här tiden och hej då Ludde 

När jag gick mot tåget så gick jag förbi körskolan och kramade alla och lämnade en stor choklad ask och ett tackkort 

Nä nu är det tvättstugan 

Kram på er // Maria 












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0