Mot Arlanda / Teneriffa

Hej vänner 

I dag var det alltså dags för Kalle och hans kompis Kevin att åka utomlands 

Dom ska åka 1 vecka till Teneriffa på en semester 
( charter ) 

Kalle har varit utomlands minst 12 ggr och en gång själv med sin Klass 

Och alla dessa gånger då Kalle var mindre så skötte ju jag och Henning allt med resan och incheckning 

Och med klassen så skötte lärarna incheckningen 
så denna gång är det alltså första gången som Kalle ska checka in och resa själv utan vuxet sällskap och hans kompis Kevin har aldrig varit utomlands eller flugit . 

Jag frågade Kalle om jag skulle följa med dom
Upp till incheckningen men det ville han sköta själv 
( lite pin om morsan ska med ) 
men han ville att jag skulle förklara hur processen gick till ,

  • Jag drog allt innan vi åkte och i bilen .


 /   nu börjar jag berätta från att vi lämnade hemmet och brandbergen  kl 16. 

Planet gick 19.10 och dom ville vara på Arlanda 17.10 
2 timmar innan för att dom ville ha tid på Arlanda 

Incheckningen stänger 18.10 

Jag vill också åka i god tid om något händer , och såklart gjorde det de .... 😂😂😂👍

Vi kom till globen ungefär då Kalle upptäcker att han glömt sina beats lurar , han klarar sig inte utan dom,  jag säger att jag kan vända för att det hinner vi men då säger han att han köper nya på flygplatsen 
( de kostar 3000) 

Jag sa , nej fan vi vänder och hämtar ...

Snabbt tbx till brandbergen och hämtar lurarna och sen mot Arlanda igen 
Allt flyter på bra MEN strax innan Rosersberg så blir det tvärstopp 
Olycka på vägen , endast 1 körfält 
Det går i snigelfart 
Kön började ca 17.20 och vi åkte i snigel fart till kl 17.40 ! Sen släppte köerna äntligen .

Vi hann bli bra stressade

Vi var på Arlanda 17.55 , och när jag skulle släppa av dom så fanns  ingen parkering så vi fick stå på vägen på sidan om en annan bil när dom tog ut sitt bagage och jag var tvungen att åka på en gång så vi hann inte ens kramas 😏och säga hej då ordentligt 

Men vi skrek älskar dig till varann innan jag åkte !

Jag bad Kalle höra av sig när dom
Checkat in och gått genom pass kontrollen ,

Han ringde mig efter 25 min  och sa att incheckningen var ett helvete , svårt först gången då det var själv incheckning och jätte otrevlig personal 

Det fanns inga manuella diskar utan man gjorde det själv vid apparater på nummer 1-11 

Det är svårt första gången man gör det och särskilt för 2 ungdomar som Aldrig rest själva .

Kalle hade bett en tjej om hjälp som stod där vid apparaterna ! Hon ( häxan) hade varit så jävla otrevlig sa Kalle 
( jobbade på svedavia ) flygplatspersonalen 

Hon hade fräst till Kalle och frågat spydigt om Kalle aldrig gått i skolan 

-Kalle blev rätt paff och svarade 
- jo men fick inte lära oss incheckning i skolan 

Sen hade hon fortsatt haft en äcklig attityd och pekat åt ett håll och skrikit att där borta lämnar ni in väskan och det gör ni också själva och så gick hon ifrån dom ,,

Fy fan 
Vilken jävla människa 

Jag har tider och diskarna dom jobbade vid i dag 
Så I morgon ska jag ringa och prata med chefen på svedavia och ta reda på vem hon var som jobbade 

Hon ska be Kalle om Ursäkt . Eller så ska jag be henne dra åt helvete !!!!  

Jag vet , ni kanske tycker jag överreagerar men ingen beter sig så mot mina killar  och hon ska bara veta att Kalle e jävligt smart och kan massa saker och har lösningar på det mesta så hon nedvärderade fel kille 

denna gång berodde osäkerheten på att dom var sena till flygplatsen och till incheckningen och att allt detta med självincheckning var nytt för dom så dom hade behövt möta en lugn kunnig personal som tog sig tid att visa hur dom skulle göra och som hade gjort deras första intryck på
Arlanda till ett bra minne ... 

Sånt här gör mig förbannad ✈️

(null)

Planet var självklart försenat också 
Flyget skulle ha åkt 19.10 men dom kom i väg 20.40 

Så dom hann att chilla lite på Arlanda ändå ,


När jag åkte hem från Arlanda var det också köer ut från Arlanda men jag var hemma i Haninge runt 19 och då skulle jag köra Sandra till trollbäcken och hämta en stol till Olivia så jag kom hem
Lagom till farmen 
Nu är jag dödstrött 

Hoppas grabbarna får en fin och bra resa nu , saknar redan Kalle ❤️


God natt vänner 😂❤️❤️❤️❤️😂

 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0