Vaxholm

Hej 

Jag var lite tveksam att åka ut till Vaxholm i går pga av snön men resan dit gick bra , det vart 1000 gånger värre i dag . 

När jag kom till Vaxholm i går vid 10.20 tiden så fick vi börja skotta bort vallarna av snön som plogbilen fixat vid brorsans hus så jag fick en parkering plats  för bilen . 

(null)

Brorsans bil stod insnöad vid vattnet 😂😂


På morgonen mös vi en stund hemma innan vi åkte till lions loppis ,

Jag fyndade ett fat , 2 söta krukor , 6 Rörstrands fat i vitt med gröna blommor och en ljusstake som såg ut som en olje lampa . 

När vi var klara där så åkte vi och handlade och sen åkte vi hem igen .

Vi tog ut hundarna och sen åt vi brunch . 

När vi ätit klart så bäddade vi ner oss i soffan och kollade bilder och videos från både Kenneth och Sussies Thailands resa och från tuvas Sydamerika resa 

Det var jätteskoj att höra och se deras berättelser 

Det började mörkna så vi tände brasan och massa ljus 

Senare tog jag ut hundarna medans K & S började med middagen och Tuva gjorde dessert 

Jag hade önskar mig kycklingfilé , ugnspotatis och ruccola röra 
Min favvo hemma hos dom 🍽 

(null)

Tuvade bakade maränger 
Så vi fick maräng med choklad mousse och hallon sås 

(null)

Vi njöt av all mat och drack lite bubbel till maten 
🥂🥂


(null)

Min underbara svägerska 

(null)

(null)

  Fred  ( tuvas kille ) och Sussi 

(null)

Efter Maten så dukade vi upp ännu mer snarr i vardagsrummet och bara mös och surrade i soffan, vi pratade om livet och lyssnade på techno 
 
Jätte mysigt ❤️❤️❤️


(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

Vi surrade fram till 22.30 och sen skulle jag och Sussie ta sista hund promenaden innan natt natt 
Då hände det .......


Hela kvällen snö / regnade det i Vaxholm 
Så deras trä trappa  ner var glashal 

Jag halkade på första trappsteget och rasar rakt ner 16 trappsteg 
Satan va jag gjorde illa mig 
Kroppen e mörbultad i dag 
Har Värst ont i höger rygg sida , handleder och höger stortå  , vred hela benet under mig 


(null)

Den var inte lika hal i morse för då hade det kommit kramsnö . 

Jag fick en chock i morse när jag gick ut med Sune 
Herregud vad det hade snöat 
Min bil syntes knappt 
Det hade kommit 30 cm snö 
Det var bara att skotta fram bilen . 
Super tung snö 👎

Dom hade inte plogat i Vaxholm och resan hem var ett rent helvete 
Det var snö storm, massa snö och is på vägarna och det var så vitt så man nästan vart snö blind 🤣

Jag åkte 30-40 km på en 80 väg 
Och 60 km/Tim på 110 väg 
Läskigt men jag kom hem safe tillslut. 

Alla bussar till och från Vaxholm var inställda så brorsan fick också ge sig ut på Dan och hämta tuva i stan 
Heja oss .

(null)

   Älskade  bror och zappa . 

Jag älskar min Vaxholms familj . Tack för ett mysigt dygn och sorry att jag drog innan ni vaknade 
( rastlösa majsan) 


Nu är jag hemma och max och Olivia var här på en fika 
Hon fick tröjan som hon har på sig av oss i dag 
( den rosa ) 

(null)


 Nu ska jag laga middag 🍽

Panerad fisk och remoulad sås  och ta en värk tablett 
Sen blir det dusch och farmen innan ny jobb vecka 

All kärlek 
Maria 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0