Preventivmedel ????


Hej alla läsare 

Detta inlägg kanske rör kvinnor mest 😀

(null)


Jag har ett dilemma  ang preventivmedel 

Jag fyller 50 år i år och jag har haft P-spruta de senaste 20 åren och därmed har jag inte haft mens på 20 år  förutom någon enstaka blödning  var 5:e år typ och det kommer om jag väntat för länge på min spruta. 

Så här är det :
Jag har tagit  Depo-provera var 3-4 e månad de senaste 20 åren 

Kroppen säger till när det e dags för nästa dos för jag får sjukt ont i tuttarna och svullen mage och ett sjuhelvetes humör och ibland en liten blödning 

Nu är det slut på medicinen för de året när man fyller 50 så får man inte gå till mödravården längre  utan man måste söka upp en egen gynekolog och dom på handens sjukhus har stängt ner så nu har jag ingen som kan skriva ut det till mig 

Jag fick tips om en gyn vid gullmarsplan men jag har inte hunnit ringa dom om tid och jag har faktiskt glömt bort tills nu i veckan när kroppen sa ifrån 

Då vet jag vad jag glömt ...

Nu har jag sjukt ont i magen ( mensvärk typ) sen i torsdags 
Magen är Svullen och stor, godissugen och jag tänder på alla 4.
Jag får bita mig i läppen för att inte lacka för hårt !!!

I går satt Henning och små retade mig genom att ge mig små nyp i armen och det slutade med att jag rappade till honom hårt med vår kliare , haha 
Dont mess whith me 🤣🤣

Och mina stackars tax öron da ??
Jag har så ont i brösten , tuttvårtan är ständigt hård ( läs båda ) och det känns som ett öppet sår  hahaha såna ömma bröst !!!!! 
Man kan inte nudda dom . 

Nu väntar  jag bara på att jag ska få en störtblödning 

När vi har haft sex så känns det som mina äggstockar är på väg ut ur kroppen 
( sorry för för mycket info ) 😂😂
Smärta 

Men nu till frågan ?

hur skulle ni göra ?

Skulle ni gå till gyn och be om ett nytt recept och fortsätta med sprutan trots åldern ?

Eller skulle ni som 50 åring låta kroppen ha sin gång med blödningar och humörsvängningar utan preventivmedel ? 

Många av mina 50 åriga vänner har ju inte någon mens kvar och dom har kommit i klimakteriet  men jag är inte där än och ag har ingen aning om hur min kropp fungerar eftersom jag inte har haft mens på så många år men jag får mens när jag varit utan dos i 4 månader . 

Kan jag bli gravid i 50 års åldern , måste vi vara försiktiga ?? 


Har jag någon läsare runt 50 ??

Har ni mens ?
Använder ni preventivmedel ?
Någon dom kommit i klimakteriet ?

Svara gärna , va anonyma om ni vill 
Dela gärna med er hur ni skulle ha gjort eller gör 

Kram från en bitchig 49 åring ❤️❤️❤️


Love IA 











Kommentarer
Postat av: Sofia

Japp du kan bli gravid som 50 åring! 😉
Min mamma var i samma situation med p-spruta, kände direkt av när hon inte tog den i tid. Ska kolla med henne hur det slutade, för det var samma där, att hon inte skulle få den via mvc längre.

Svar: Tack ! Kolla gärna ❤️
Ia None

2019-01-20 @ 03:27:46
Postat av: Lena Norman

Hejsan.. mina sista sprutor drog jag ut längre och längre mellan. Jag hade huvudvärk och mensont så dina bekymmer verkar vara värre. Men när jag väl slutade så mynnade mina problem ut och då var jag 50. <3

Svar: Hej Lena , tack för ditt svar men får man fråga om du fick hemska blödningar eller upphörde mensen
Ia None

2019-01-20 @ 17:10:18
Postat av: Lena

Hade ju inte heller haft mens på många år och den kom aldrig tillbaka ;)

Svar: Ok tack 😀 då får vi hoppas på det
Tack för svar ❤️
Ia None

2019-01-20 @ 19:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0