EVK

= elevvårdskonferens....

Alltså helt ärligt
Vad lider skolan av?

Jag har sprungit på dessa möten i alla herrans år,
först var det Max men där visste vi att det hade med hans diagnos att göra
vi misstänkte ADHD i alla år och kämpade mot skolan och utredare. I 8:an fick vi rätt och diagnosen fastställdes och det blev medicin.
Max höjde sina betyg från 55-200 poäng och pluggar idag på Gymnasiet till golvläggare.
Go Max

Så har vi Kalle,
Han har inte koncentrationssvårigheter men där emot så pratar han på lektionerna och stör dom andra enligt fröken.
Han har aldrig missat att ta med gympaskor och gympakläder han har full närvaro förutom sjukdom och han har varje vecka  rätt på alla proven och många kompisar så nu ska jag alltså på yttrerligare ett möte om hans pratande.
Vad vill dom att jag ska säga egentligen, men det är lika bra att gå annars får dom väl för sig att man är en dålig mamma eller nått.
Jag har sagt åt skolan att ge Kalle mer utmaningar men men ,
måste väl ryta ifrån lite idag för jag börjar tycka detta är löjligt.

Så bara så ni vet så om ert barn är skit duktig i skolan och har alla rätt på proven så får man ändå springa på evk möten om hur man ska lösa problemet kring eleven.


Trött Mamma

Kommentarer
Postat av: Kenneth

Är det något man alltid har som förälder så är det dåligt samvete. Är man en bra förälder, är man tillräckligt mycket med barnen? Osv, osv



Att bli stämplad som en dålig förälder vill man ju liksom inte. Stå på dig syrran. Du är en bra mamma och det vet du!

2009-10-14 @ 22:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0