Dag 2. 28/5

Denna morgon börjar kanon,  ok väder.
Resebyrån hade tipsat om ett Hamam för 50 tlr= turkisk Lira = 200 svenska kronor men vi ville kolla lite själva på bra ställen och självklart hittade vi ett vid vårt hotell som också tog 50 lira. Väldigt billigt för 2 timmars behandling.

När vi är i Alanys brukar vi betala 90 lira=360 kr på Mimoza Hamam.. lite skillnad.

Det var ett lite mindre hamam där man kunde vara 2 personer så jag & älsklingen badade hamam ihop.
Man blir skrubbad/tvättad i ca 50 minuter sen blir man helkroppsmasserad med olja i 30 min sen får man lermask och relax.



Hur härligt som helst.

Jag fasnade på detta massage ställe hela veckan .
Behandlingar vi tog var:

Hamam/helkroppsmassage
helkroppsmassage
zonterapi på fötterna
Hijatzumassage på helkropp (vet ej stavningen)
2 st pedikyrer







detta är min massage tjej. Vi skojjade att hon skulle följa med mig hem och att vi skulle byta tjänster.
Hon skulle massera mig varje dag mot att hon fick gifta sig med Max.

Hon var sååååå duktig. I Like

efter all massage denna dag utforskade vi Side lite.
Vi hittade världens bästa/billigaste restaurang också nära vårt Hotell med världens godaste döner Kebab.
Döner Kebab 5 lira= 20 kr.
Mycket Kebabkyckling massa sallad/tomat och vitlök.

Vi fastnade på denna restaurang varje dag förutom 2.


Denna restaurang kan jag rekomendera om ni ska till Side


Ahlii som jobbade där/en rätt pilimarisk kille. Kul...


Döner/kebab


Här gör dom brödet.


Färdiga resultatet. såååå goood.

På kvällen gick vi ut och käkade middag men klockan 18.30 ca brakade helvetet lös och himlen öppnade sig.
Det regnade som fasiken och det åska & blixtrade.
Fy sjutton.
Men det var skit coolt att sitta på rummet och titta ut över havet och se alla dessa blixtrar.
Det regnade helt hysteriskt hela natten till nästa morgon men det lugnade ner sig lite under söndagen så vi kunde vara ute.

Fortsättning dag 3 kommer i morgon........

Love Maria


Kommentarer
Postat av: Annica

Fina bilder, myyys

2011-06-04 @ 11:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0