Lilla Messi

När jag och Sune tog våran promenad vid 16 tiden så hittade vi den här lilla krabaten på gångvägen , han var lite förvirrad 
Inget halsband och rädd
Han gick inte fram till några människor men till Sune kom han direkt så jag kunde fånga in honom
 
Jag tänkte att han kunde frysa ihjäl ute och springa vart som helt 😒
Så han fick följa med oss hem 
 
 
 Hemma så fick han mat och vatten  innan jag ringde polisen
Ingen hade rapporterat honom saknad så dom sa att dom skickar en patrull så fort dom kunde 
 
                                             Här busar han med Sune

Lill hanen sprang och kissa överallt hos mig så till slut fick han stanna inne i lilla hallen 




 
         2 timmar senare kom polisen och hämtade honom 
 

 10 minuter efter polisen vartit här så fick jag ett samtal att ägaren hört av sig och bodde ungefär där jag hittade honom
Jag fick veta att hunden hette
Messi 
Va härligt att allt slutade ok 👍

                                                   Go natt 💤💤 Maria 
 

 

Kommentarer
Postat av: || henrik olsson || mannen som kan prata om hundar ||

Vad fint av er att rädda den lilla krabaten!!

2015-02-07 @ 23:39:52
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Medberoende

Vilken insats! Bra gjort!
Och skönt att allt slutade bra!

Kraaam

2015-02-08 @ 21:53:09
URL: http://medberoendee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0