Jobbmässan

I går var det jobbmässan i Haninge kommunhus !! 

Det var 30 olika bolag och arbetsförmedlingen som anordnat detta 

Jag skickade självklart dit Kalle eftersom han behöver ett  extra jobb plus sommarjobb och ev jobb 1 år framåt om han vill ta ett sabbatsår innan han ska plugga vidare 3 år 

K är jävligt skoltrött 😔

Han får göra det som känns bäst för honom men kravet är ett jobb om han ska bo kvar hos mig ! 

Jag trodde som sagt att mässan var för våra ungdomar och sommarjobb men det var så mycket folk och det var säkert 90 procent utlandsfödda och ålder  40 plus 

Kön ringlade sig från Haninge kommunhus ner till rudsjötersssen och SEB banken 
Och den kön var lika lång från 13.00-15.00 när Kalle var klar 



Kalle pratade med bring, postnord, 

Coca-Cola och Ica maxi och kommunen som sökte vikarier i skolor och på fritidsgårdar  och sen fick dom lite andra bra tips på olika 
jobb appar 

Galet med folk men han gjorde det 👍


I dag lördag klev vi upp 5 och åt frukost 
Sen har vi pulat lite här hemma, jag har rensat massa skit som jag stört mig på ett tag och H rensade och sorterade sina verktygsväskor och packade det som ska med hem till Max 
Det är nämligen dags för home makeover  hemma hos M&S i dag 

    Va rädda om er / Maria 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0