Helgen & lassemajja park

Hej finisar 

Hur mår ni ? 

Farmor Maria är lite trött , det tar på den gamla farmor kroppen och ligga på topp 😂

Vad har vi gjort i helgen ?

I fredags var vi bara hemma och mös 
Vi tittade på sista avsnittet på 
The handmaids tale 
Avsnitt 13 säsong 3 

Så himla spännande och vad jag förstår så kommer säsong 4 nästa år ( 2020 ) 

(null)

   June ❤️

(null)

Plockade in lite mynta från min trädgård , doftar ljuvligt 

(null)

 Kalle lagade mat på fredagen / carbonara 



I går lördag hade vi loppan 🦋❤️

Kärt barn har många namn 

Loppan , lillgrodan, olli, oliven , gumman , älskling bolli osv men mest Olivia så klart 

Vi hämtade henne vid 15 tiden och åkte direkt till Skogås . 
Vi köpte lite gott i Skogås centrum och sen åkte vi till Härbrevägen 2 där Lassemajja park ligger 

Vilken succé det vart , Olivia älskade det och ville inte åka därifrån 

Vi var där ca 2 timmar 

Det var verkligen jättefint där !  

Det var bara en sak Olivia tyckte var lite frustrerande i början och det var att alla saker satt fast 

Det var små hus och i dom husen fanns massa söta saker , tex i bageriet fanns det massa bakelser och kaffe maskiner mm

I fängelset fanns det handbojor mm

Men tillslut förstod hon att allt måste sitta fast så allt skulle få vara kvar 👍

Har ni småbarn 1.1/2 - 10   så är det här en perfekt park att hänga i . 

Det fanns gräsmattor så man kunde slå sig ner med picnic mm 

Vi kommer att åka hit många fler ggr . 

Här kommer en bildbomb :

(null)

(null)

Olivia gjorde många korv med bröd till oss 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Här är farfar med Olivia i båten 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Vid 17.30 började vi bli hungriga så vi åkte till 
mc Donalds Och åt lite middag och sen handlade vi innan vi åkte hem Och mös 

(null)

Lite lek innan sängdax 


Vi lekte lite , tvättade oss och satte på oss pyjamas
Sen gjorde vi lite frukt och russin och kröp upp i soffan , vid 20.30 sa Olivia 

- jag vill sova farmor ,  i soffan . 



Vi bäddade ner oss där , strax innan 21 vart hon lite ledsen och pep lite efter mamma  ( max 7 min ) men då la jag upp henne på bröstet och dunkade henne lite i rumpan och sjöng . Då somnade hon på direkten 
(null)


(null)




Jag la in henne i sängen vid 21 och hon sov till 6.20  med 2 små uppvak vid 00 och 03  men då räckte det med napp, vatten och pilla i håret . 

Jätteduktig tjej och 1:a natten borta från mamma och pappa gick galant 

När hon vaknade i morse hade hon lite längtan hem 
Hon sa 
- vill hem
- vill hem till mamma och pappa 

Jag sms ade max och Sandra och berättade och sa att vi kanske inte ska dra ut på det så länge så hon hinner bli ledsen  men sen gick vi ut till parken och vid 10 lämnade jag hem henne 
Morgon längtan gick över , det var mest när hon vaknade . 

Glad tjej som kom hem till mamma och pappa 

(null)

Lite lek i parken innan hemgång 

Tyvärr var allt blött pga regnet  men lite kul var det . 


Nu ligger jag bara och slappar 

Jag har jobb och 3 kp uppdrag i veckan och på fredag ska jag och henning bort ❤️❤️❤️
Vår egna helg tillsammans . 

Nu måste jag vila , helt slut  hahaha 

Love Maria 




 

Kommentarer
Postat av: Therese

Vad kul att ni tyckte om parken! Mina killar ville inte heller åka hem när vi va där 😅 vi hade bara planerat att leka typ en halvtimme men blev kvar 2,5 h typ 😂😂 superfin lekpark! Mycket kul för barnen trots att de inte vet vad Lasse Maja är för något!

2019-08-18 @ 12:19:38
Postat av: Maria

Det vet inte Olivia heller men när vi kom hem så skulle jag visa henne men det ville hon inte se 😂😂😂

2019-08-18 @ 12:52:40
Postat av: Sofia

Vi var också där för någon vecka sedan! Succé för våra barn också 😍 Finns fler lekparker men med andra teman 👌🏻 Blandannat en i Huddinge nånstans har jag för mig! Å älta!

Svar: ok tack, har du koll på vart dom ligger ?
Ia None

2019-08-18 @ 18:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0