Lördag , Olivia & bil

Tjo 

Hur e det me er ? 

I går fredag var det jobb och sen åkte jag och lackade om naglarna , jag körde på lite ljusare vår färger 

Sist hade jag ju militärgrönt  med glitter 
Men nu tog jag lila och rosa glitter på en nagel 

(null)

 På eftermiddagen ringde Sandra och sa att Olivia ville sova här så hon kom vid 16.30
Självklart får hon alltid vara här 🌺
 

Vi hämtade bilen först hos grabbarna på verkstan , jag vart glad 😀 

I stället för att montera ner bilen och kolla olje silen och pumpen som hade krävt 9 timmars jobb plus material så testade dom att rengöra !

dom hällde i ett medel som rengjorde silen och kolvar mm och sen bytte dom all olja till ny fräsch och bytte olje filtret så istället för massa tusenlappar så vart det 1500 kr 

Happy 😀  och det allra bästa är att i dag när vi körde till Årsta och Farsta och hem så pep inte olje lampan 🙏🙏🙏💪💪💪  hoppas hoppas att det räckte med detta , då blir ingen gladare än mig 

Men vi får se på torsdag när vi ska köra till Trosa  om bilen lackar ur .......  

Lampan lyser inte på kortare sträckor utan den har lyst typ  när vi har åkt till Farsta eller stan ,  när oljan blir varm .  Men INTE i dag 👌

tack till Kristian & jamen 🚗 vi vet bil 🚙 

På kvällen när lillgrodan kom åt vi thaimat , vi byggde koja och kollade roliga videos 

Olivia är så jäkla rolig , man skrattar på sig 
Så mycket energi och massa kärlek 💕 

Vid 19.30 la vi oss och läste böcker och lyssnar på Alfons Åberg 
Hon somnade efter 15 min och sov till 7.30 i morse , 
Vid 9 lämnade vi henne innan vi drog ut på  en road trip 

(null)

(null)


(null)

(null)

Båda mina grabbar var helt tokiga och pilla i mitt hår , det var en trygghet och Olivia gör exakt samma som dom ..  

farmor , jag vill pilla i ditt hår 😀 då blir hon lugn och trött 
Mys mood 🙏

Vad har vi gjort i dag da ?

Vi var i Årsta och handlade , vi var i Farsta och åt kulglass  och vi har sett den nya jumanji filmen 
( den var rolig ) 

Vi var nere i port 73 på MQ:s utförsäljning, vi köpte tröjor för 300 kr som skulle ha kostat 1200 kr 
Dom har konkurs utförsäljning, det fanns faktiskt mycket snyggt kvar 

(null)


 Dessa 2 tröjor till Henning , när vi var klara så åt vi en subway smörgås i bilen 

Nu har jag fixat lite i mina garderober , jag gör alltid i ordning där när jag köpt något nytt 

Jag fyndade en beige lång kofta på en annan butik som också skulle konka 
( minns ej namnet på butiken ) 

Koftan hade kostar 600 men fick den för 300. Perfekt i sommar . 

Nu ska jag duscha och ta en lugn kväll , i morgon ska jag jobba med KP uppdrag kl 9.30 
Och Sen är denna helg över 🙃

En ledsam sak som har hänt är att sunes vän och kias hund Bella har gått bort 

Bella  har funnits hela sunes liv och hon har bott här flera ggr när Kia varit bortrest och Sune och Bella var arbetskollegor många år och Bella var Luddes mamma 

( min mammas hund ) 

Jättetråkigt och sorgligt för Kia 
Jag vet exakt vad Kia går igenom nu och det är ett rent helvete , saknaden är enorm 


(null)

  Sune och Bella  2011 , för 9 år sen.  Va Små dom var 

Konstigt att Bella gick bort endast 3 månader efter Sune 💔


Va rädda om er , saker & ting kan förändras blixtsnabbt 

Love  Maria ♥️







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0