Söndag

Hej på er  👋 

Hur mår ni i stugorna ? 

Vad gör ni ?


Min vecka och helg har varit lugn men  jag har varit väldigt trött 

Jag har mått sådär 🙃

Jag var ju hemma i veckan för jag mådde dåligt 
Jag har haft ont i hals, öron och lite snorig 

Jag har även haft problem med väldigt hög puls och hjärt rusning och så har jag haft en stor elefant över bröstet 

I dessa Corona tider inbillar man sig allt men jag har inte haft feber och ingen hosta som är det vanligaste symptomen så jag har INTE haft Corona . 

Jag har varit ute 3 ggr sen förra söndagen 

I tisdags till apoteket , i fredags var jag  till vc för att kolla EKG , blodtryck och Crp 

Infektion provet Crp visade ingenting , mitt hjärta var bra MEN jag har jätte lågt blodtryck så det kan förklara min trötthet och yrsel 

Jag har ju trott att min yrsel beror på mitt vänster öra som krånglar & värker 

Och  ångest känslan och trycket över bröstet tror hon beror på stress & ångest 
Hon rådde mig att varva ner men jag är jag 😂

Jag får nog leva med det . 

Dr skrattade för medans hon drog alla provsvar med mig så stod jag upp , då säger hon 

- till och med nu när du är här så är du stressad och är på väg ut genom dörren fast vi ej är klara ... sätt dig ner så ska vi prata i lugn och ro 

Haha  vadå sitta ? 



I går var vi hos mos gänget på en snabb fika och sen var vi bara hemma 

Jag har sovit väldigt mycket senaste dagarna men i går kväll fick jag en liten energi känsla så jag började små pula med saker hemma , dammade , torkade skåp ,drog fram spisen och torkade bakom den och  fixade med jobb papper etc 

I dag söndag så lagade jag 2 maträtter , fläskfilé i kantarell sås och kyckling med pepparrotssås 

Jag har skurat ugnsluckan efter att Henning skruvade loss den 
Jag har tvättat fläkt filtret och bytt lampa vid spisen och torkat lampor och fläkt i badrummet och skurat badrum och toalett 

Nu är jag ny duschad och vilar 

Vid 15 har jag tvättstugan 😋

(null)

(null)


I morgon är jag åter på jobb igen och jag vet att jag är ok men jag är orolig att mina klienter blir oroliga för när jag kommer utifrån så kan jag bli lite harklig då det skiftar från kallt till varmt 

Hoppas dom inte blir rädda 

Det är det här som är det svåra 
Vart drar man gränsen för att vara hemma 

Jag vill tillbaka och jobba nu och jag hoppas jag inte blir hemskickad igen 

En del av mig är inte orolig för viruset , en del av mig känner 
- kom och ta mig da jävla virus så vi får detta avklarat 🦠 

En del av mig är livrädd att någon i min närhet ska drabbas och när man hör att över 700 dog i Italien i går på ett dygn 
Då blir det en jävligt obehaglig känsla 
Overklighets känsla !!! 

Hur känner ni , är ni rädda ? 

 Nä nu måste jag kissa 

All kärlek // Maria 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0