Lintons 1:a natt

Hej och go måndag 

I dag har jag haft sjukgymnastik för foten , det visade sig på röntgen att jag har en sporre i foten på 5 mm . 

Efter besöket sov jag 1 timme och sen har vi mest myst och tagit det lugnt här hemma 

Till middag vart det räktacos . 

I går fyllde ju Sandra 29 år så hon och Max fick  egen tid  och vi tog båda barnen över natten  .

M & S  gick ut och åt middag och sen gick dom på VIP bio . 

Det var första gången för Linton med sleepover. 

Det gick super bra . 

Vi var ute och lekte i parkerna runt om här i området och sen var vi på donken och åt middag .

(null)

(null)

   Våran sandlåda  utanför vårt hus 


 När vi kom hem så duschade vi  båda barnen och pyjamas åkte på sen satte vi oss och tittade på en tecknad film och åt blåbär 🫐 i ca 20 min 

När jag såg att Linton började bli trött så gick vi in i sängen och läste böcker sen somnade båda 2. 

(null)

(null)

(null)

   Jag sov i mellan barnen . 

(null)

 Olivia ville titta på prinsessor på youtube 

 Linton älskar sin pingvin som farfar Henning vann till honom på kaatash.

(null)


Natten gick bra . Linton vaknade ca 5-6  ggr och små gnydde och frågade efter mamma & pappa  och ville ha lite vatten  men då räckte det med att jag klappade om honom  så somnade han om👌
.

Men jag ( farmor ) sov Max 2 timmar i natt så det vart en  väääldigt lååång  natt . 

Dels hade jag ett barn på varje sida om mig och dom sov på utsidorna ,   

jag hade bullat upp med kuddar på sidorna så dom inte skulle ramla ut 

( vi har väldigt hög säng ) så det gjorde att barnen gled ner mot mig i mitten .

jag är inte van med små barnfötter och armar i ryggen och i mitt ansikte ,  🤣🤣🤣

 Olivia for omkring en del i början på kvällen och båda gjorde små ljud och Linton snackade lite med munnen  

hahaha .    

Eftersom det var Lintons första natt som han sov borta så var jag på extra vakt eftersom jag vet att Linton kan få nattskräck och bli väldigt ledsen på natten när han vaknar så jag låg typ och vakade så jag kunde inte riktigt komma in i en bra sömn …..

Men huvudsaken var att barnen hade det bra , jag kan sova igen den tiden . 

Linton var grymt duktig och han var på ett strålande humör när dom vaknade i morse . 

Jag fick väcka dom runt 7.45 eftersom jag skulle till dr . 

Bilden nedan är strax innan väckning i morse 

(null)

 I morse när jag klev upp så kröp dom närmare varandra i sömnen . 


Dom är så gulliga med varandra  men dom kan oxo ryka ihop ordentligt och då får man medla 

(null)

Denna bild tog jag tidigt i morse innan jag klev upp vid 6 🫐🌸 Linton är så liten , tänk att Olivia var så här liten när hon började sova hos oss . 


Det sista Olivia sa innan hon skulle åka hem var 
- tack snälla farmor för att jag fick sova här 

Men asså  mitt hjärta smälter .♥️♥️♥️

Nu ska jag borsta mina tänder och ta igen lite sömn 😴 

// Love Maria 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0