Tillbaka på banan

Hej 

Jag är tillbaka efter en  ofrivillig frånvaro. 

Jag har varit däckad . 

I lördags började jag må dåligt , på söndagen när vi hade barnen så gick jag på någon omänsklig växel mellan jag lever eller  jag dör nu! 

På måndag morgon när jag och Olivia vaknar så kan jag inte röra på huvudet eller nacken . Mina händer och fötter domnade, pendlade mellan varm och kall . Svårt att svälja och dricka och huvudvärken från helvetet . 


Min första tanke är covid ?  Men ändå inte .

Min andra tanke var en jävligt jobbig nackspärr. 

Min 3:e tanke är något fel i hjärnan . 

Henning lämnade hem Olivia på måndag morgon . Jag orkade inte , jag var sängliggande i 2 dagar ( måndag & tisdag ) 

Jag fick hem covid svar som självklart var neg 

Men när smärtan och huvudvärken inte släpper efter 4 dagar så åkte jag in på SÖS akuten i går onsdag . 

Jag säger bara - SÖS akuten är fan bäst . 
Underbar personal och bra flyt . 
Jag kom in 7 och var klar 12 och då har dom kollat allt på mig  plus röntgen . 

(null)

(null)

(null)

 Inget fel på EKG 

Ett till covid test togs - neg 

Alla prover togs / ingen inflammation i hjärnan 

Alla prover såg bra ut 

Jag fick en infart och jag fick en cocktail med  morfin  , Alvedon , stesolid  mm. 

Efter 30 min släppte den värsta smärtan 

Känslan i kroppen när en grym huvudvärk släpper efter 4 dagar går inte att beskriva 
Lyrisk 

(null)

Jag fick åka in på MR röntgen och där konstaterades att jag hade diskbråck i nacken 

Därav den grymma låsningen / nerv smärta 

Men jag fick hem massa mediciner  bla Naproxen och muskelavslappnande 
Så nu tar jag det 2-3 gånger om dagen och i dag mår jag redan bättre . 

Jag Tog en promenad i dag och kommer vara åter på jobbet i morgon 

Läkarens ordination var röra på mig , ta medicinen och gå till fysiolog efter 10 dagar när det värsta lagt sig . 


I dag gick jag till Liljeholmen fram & tbx längst vattnet 
7 km 
Skönt att komma ut 

(null)

(null)

 Liljeholmsbron , bro öppning ☀️

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

  (null)
 
Gårdagens middag . 


Tänkte visa baksidan av vårt hus . Om man går ut på våning ett så kommer man till vår baksida där det finns sandlåda och cykelrum och bänkar . Jag och H tänkte köpa en grill och ha där ute 

(null)

  Porten in till oss 

(null)

   Här tänkte vi ha en grill ? 



(null)


Avslutar med bilder på gos ungarna 🐭

(null)


Nu ska jag ta en dusch och vila lite 

Love Maria 🌸


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0