Bildbomb // Blandat

Hej 
 
eftersom jag inte kan blogga från mobilen just nu så blir inläggen lite hattiga, Just nu måste jag skicka mina bilder från mobilen till messenger och sen spara ner på datan och sen infoga bilder från datan till bloggen som jag fortfarande kan komma in på via datan.....
 
Jag har skrivit till kundtjänst på blogg.se men inte fått svar än. Det har varit en del strul från Blogg.se på sista tiden. 
 
 
Här lägger jag in bilder utan speciell ordning och skriver inder bilderna . 
 
 
 
En del matlagning i helgen, Vi fick leverpastej av svärföräldrarna  i går Lördag som jag sen gjorde klar i ugnen, 175 grader i 1,25 min 
 
Det är Kalles och Henings favvo på jubordet (ett av favoriterna)
 
Jag griljerade skinka nummer 2
 
Jag gjorde en supergod pepparotsås , till det kokade jag korv och potatis. Många föredrar frukostkorv men jag gillar mer falukorv med lagerblad och kryddpeppar.
 
Jag har gjort 3 matlådor på olika rätter till Henning .
 
 
Vår gulliga tjej hade gjort sig fin i går till julavslutningen på gymnastiken.
sötare unge får man leta efter. 
 
 
 
 
 
I dag hade dom lite jippo på Årsta torg med lekar, julklappar till barnen, Jul Krubban var färdig, det var loppis mm. Vi åt pizza och sen tog vi med oss barnen hem medans Max och Sandra åkte till Ikea. 
 
Vi mös med adventsfika, mjuk pepparkaka och julfilmer samt massa bus och lek. 
 
 
 
I går var vi som sagt hos svärföräldrarna och sen åkte vi till Arninge för att kolla in den omtalade affären COSTCO.
För att få handla där så måste man bli medlem för 500 kr. Vi tänkte att vi ville gå in i affären först och kolla om det var värt pengarna innan vi vart medlemmar, tex. kolla priser och utbud.
 
När vi kom dit så vart vi stoppade i dörren, vi fick inte ens gå in i butiken utan att lösa medlemsskapet.
 
Jag köper inte grisen i säcken och så ofta kommer vi inte handla i Arninge.
 
suck, ONÖDIGA BENSINPENGAR.....
 
 
Nu vill jag ha lite råd, Vilket tycker ni är snyggast till jul/nyår 
 
 
 
Detta med guld ?
 
 
 
Detta med grönt gitter ?  Dock ej den formen,
Jag vill ha raka som ovan. 
 
 
Eller bara silvriga / vitt glitter ?
 
Skriv gärna vad ni tycker  .........
 
 
 
I dag innan årsta Torg så jobbade jag med KP uppdrag. 
 
Min brukare har 2 ras katter ( vet ej raseerna ) den ena är skygg men den 2:a är gosig . sen har hon en orm, vilket jag inte är så förtjust i men hon tog fram den i dag . 
 
 
Stilig kille som värmer sig på terrariumet.
 
 
ormen
 
 
 
 Mjau
 
 
Den här veckan kommer nog bli hetsig, dels på jobbet, sen ska jag hinna till mamma och hjälpa henne att få ut alla balkongsmöbler på balkongerna, dom bar jag ju in i lägenheten för ca 2 mån sen  pga att hon skulle få nya fönster, dörrar och väggar. Jag slängde massa saker också så det är inte lika mycket att bära ut som in. 
 
Nu är det klart  på balkongerna.
 
Jag och brorsan har även köpt städtjänst till mamma i julklapp !
dom ska grovstäda henne lägenhet i veckan så vi kan göra julfint med gardiner mm
sen har jag en jätte fin julklapp som hon får efter allt är rent och snyggt.
 
Fotar och visar efter nästa helg. 
 
Nice nu när allt är klart hemma hos henne..........
Hon har även fått nya snygga fönsterbrädor. 
 
 
Vad händer mer. 
Jag har några klappar kvar, bla till julklappsspelet och sen väntar jag in lite kläder från Ellos.
Jag ska julhandla mat veckan efter runt den 21:a innan alla får löning så det är klart. 
 
Hur mår ni ? hur går det med erat julfixande ????
 
 
Love IA 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det gröna glittret var jättesnyggt :)

Svar: Tack , det e min favvo oxoGod Jul
Ia None

2022-12-11 @ 19:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0