Bra och dåliga dagar 😢

Hej 

Jag har varit hos mamma några dagar , 
Jag skulle hjälpa till att ställa ut alla möbler på balkongerna innan städfirman kom 

Mamma har ju svårt att städa då hon går med rullator och inte ser . Ser lite med ett öga . 

Den första som möter mig i dörren är Ludde 

Oj va smal han blivit säger jag till mamma och Ludde  var inte alls sig själv ….

I allafall så startade projektet att få lägenheten i ordning 

Nu kommer ni få före och efter bilder 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Jag smygfotade innan städfirman kom för jag ville se om dom gjorde ett bra jobb

Och herregud min skapare 
Det vart så himla rent och fint 

Efter bilder .

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Golven var skinande rena 
Allt var dammat 
Badrummet sken
Det doftade nystädat // underbart 

När dom städade tog jag ut mamma på stan i Katrineholm 
Vi gick in och ut i butiker , in och ut med rullatorn i bilen 
Vi handlade mat , nya mattor och glögg och vin till mamma över jul . 

(null)

Ny matta på plats 

(null)

(null)

Satte upp gardiner i alla rum 

(null)

(null)

(null)


Nya mattor 

(null)

(null)

Satte upp alla koppar saker och klockor 🕰️ 

(null)

(null)

(null)
Mamma hade en miljon ljusstakar i olika varianter 
Om jag fick bestämma så skulle allt kastas men hon ville ha det kvar 
Jag ställde allt på soffan så hon kan bestämma vart allt ska stå. 

Mamma nya fönster och balkongsdörrar var
Jättefina 
Samt att hon fått nya persienner i alla fönster! 


……..
Medans vi var ute och handlade ( 4 timmar ) så var Ludde hos mammas granne Gunn-Britt. 

När vi hämtade Ludde igen så nämnde även Gunn-Britt att hon tyckte Ludde magrat och inte var sig själv 

När vi kom hem efter städning så hade jag tvättstugan, jag tvättade mammas mattor, sängkläder, täcke , sofföverdrag och duschdraperi. 
Jag satte upp gardiner och tavlor mm 

När jag var klar så sa jag till mamma att jag går ner med Ludde till veterinären, jag ville väga Ludde och få råd av dom …..

Veterinären ligger på 2:a sidan gatan 

Jag ställde Ludde på vågen ( 5,3 kg ) 
Han har alltid vägt mellan 7-8 kg 

Jag pratade med veterinären som sa att mamma skulle boka en snabb tid för Ludde för hon såg att han inte mådde bra . 

Sagt och gjort 
I går fick han en tid 9.30

Det visade sig att hans värden var jättedåliga 
Hans njurar mådde inte bra , han hade kissat inne sista tiden mm 

Mamma fick 2 alternativ 
Besöka Katrineholm 2-3 dagar i veckan med Ludde 
Gå På ( dialys )  ge 4 sprutor om dagen själv på Ludde , då visste dom ändå inte hur länge han skulle få leva kvar 

Mamma har ingen möjlighet till detta 

Hon har Varken bil att ta sig till Katrineholm 
(6 mil )
ekonomin  och hon kan inte ge sprutor  själv när hon inte ser . 

Mamma fick gå hem och fundera ett tag men sen bestämde mamma att Ludde skulle få somna in 😭😢 

veterinären kom hem till mamma så Ludde fick somna in i sitt hem i mammas knä 
Usch 
Sen tog veterinären med sig Ludde när hon gick 
En tung dag i går 


Från den glädjen att göra allt fint hemma för mamma inför jul  till den största sorgen att mista sin hund 

Mamma är så ledsen men förstår att det var
Det bästa beslutet för Luddes skull och det tyckte även veterinären mfl.


Något gott blev så ledsamt 

Jag har frågat mamma om hon vill komma hit över jul men hon vill vara hemma 

(null)

1;a kvällen när jag kom
Så mös han på mitt bröst 

(null)

Ludde skulle ha blivit 9 år i januari 💔

(null)

Lilla tunna gubben 🐕

(null)

Sista bilden innan jag åkte hem , jag bäddade ner honom i soffan 

5 timmar senare var han borta 

Jag grinade så mycket när jag pratade med mamma i går  , mamma grät 

Ja ibland vänder det fort …….
Va rädda om varandra 


Trots allt elände så är mamma glad åt städningen jag och Kenneth fixade i julklapp 

Men just nu kan hon nog inte glädjas alls 



I dag är det söndag och final i fotboll ⚽️ 

Sen väntar sista jobb veckan innan julledigheten 


Må så gott 
// Maria 




Kommentarer
Postat av: Anonym

Så ledsamt för din mamma! Vad fint att du var där och ordnade så fint åt henne.

2022-12-18 @ 11:40:03
Postat av: Anonym

Så ledsamt för din mamma! Vad fint att du var där och ordnade så fint åt henne.

Svar: Tack 🤩
Ia None

2022-12-18 @ 11:40:05
Postat av: Jossan

Jag beklagar verkligen lilla söta Luddes bortgång 😢🤍
Så fint det blev hos din mamma Maria. Kram❤️


Svar: Tack Jossan / bästa du // god jul på er alla
Ia None

2022-12-18 @ 17:02:46
Postat av: Jossan

Jag beklagar verkligen lilla söta Luddes bortgång 😢🤍
Så fint det blev hos din mamma Maria❤️ Kram

2022-12-18 @ 17:42:26
Postat av: Jossan

Jag beklagar verkligen lilla söta Luddes bortgång 😢🤍
Så fint det blev hos din mamma Maria❤️ Kram

2022-12-18 @ 17:42:28
Postat av: Therese

Men åh vad tråkigt att läsa om lilla Ludde. Men så fint din mamma fick det hemma! Vilken omtänksam julklapp! Stor kram på dig

Svar: Tack Therese/ kram 🥰
Ia None

2022-12-18 @ 22:07:48
Postat av: Amanda

Åh jag beklagar verkligen sorgen… 🥺❤️

Svar: Tack fina ❤️
Ia None

2022-12-19 @ 21:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0