Avd 66 Sös

Jag har varit borta ett tag från bloggen pga. sjukdom
Jag tar det från början.

Allt börjar natten till den 27/11 med magsmärtor

27/11
magsmärtor och kräkningar och jag får i mig vatten och 1 banan.
är helt hundra på att det är maginfluensa

28/11
Smärtorna blir värre och mår sämre
1 banan o vatten

29/11
Smärtor diareer och kräkningar
Ingen föda eller vätska

30/11
mår hemskt
Akuten sös, jag får dropp och dom tar avföringsprover
ligger där i 6 timmar när dom sen kommer och säger att det är en vanlig vinterkräksjuka och att jag ska bara åka hem och härda ut.

lång väntan



1: dropp påsen

natten som kommer är nog den värsta i mitt liv
Jag sitter och skiter i 12 timmar i sträck så min mage känns som ett öppet sår och mina tarmar är på väg ut.
Sunday glass som föda



1/12
Jag ringer sös akuten och säger att jag nog dör snart (känslan av det) och dom säger till mig att koka morötter i buljong och om jag inte får behålla det så ska jag komma in igen, jag härdar ut hela tisdagen för att sen vakna natten till onsdagen klockan 03.30 med diareer och kräkningar
Föda en morot

2/12
Åker in till sös akuten igen och blir inlagd på infektionskliniken 66
dom har hittat vad felet är.

KRYPTOSPORIDIOS
Kraftig Diarre sjukdom

inkubationstid 2-10 dagar
smittas via orenat vatten eller föda och från person till person
den är inte vanlig i Sverige

det kan sitta i 1-3 veckor  och man får långdragna besvär med voluminösa diarreer att intravenös
vätskebehandling måste ges.

så här kul har jag nu!






min 4: dropp påse
nu består den av socker & glucos
sockret behövs för att hjälpa och bygga upp celler och glycosen tll hjärtat för att jag inte ska vara illamående.

min stora lycka kom i dag till lunchen.

Mat...........

Jag känner aptit och jag får äta men sen kanske jag får sona för det men men.

Mat....................


Alltså värsta goda maten.
fiskbiten är lika stor som mitt långfinger och jag frågade sköterskan om jag kunde få extra tid på mig att äta för jag ville bara njuta, 7 dagar sen jag åt nu.
jag tog små små tuggor och njööööööööööt verkligen.

Familjen var inne med lite saker till mig idag Bla.datan
tack .
Älskade Max kom till mig idag oxo och hälsa på (Mysigt)
  jag är nog inloggad på msn från Sös .

återkommer med lite rutiner mm från sjuksängen

saknar er alla

må bäst önskar jag från söders höjder.
Maria


Kommentarer
Postat av: Kenneth

Oj jäklar. Krya på dig syrran

2009-12-03 @ 14:12:48
Postat av: Saga

Stackare <3

2009-12-03 @ 16:02:02
URL: http://livligs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0