Volvo-BMW-Tåget

Lördagmorgonen börjar perfekt, frukost, bra humör och tv4 morgon på tv.
Vi pratar lite om vad vi ska göra innan kalaset klockan 15.
Beslutet blir shopping i Barkaby.
Vi rullar  med bilen mot Jet macken och tankar men volvon är inte riktigt som den ska
 så vi känner att den inte går att lita på ända till Barkaby så vi ringer en kompis och frågar om vi får låna hans Bmw.
Inga problem
så vi ställer vår volvo och åker och tankar nästa bil.
Vi åker till B och tycker inte denna bil går riktigt bra heller.

Vi shoppar en snabbis för vi har Viktor med oss, bilen är full med saker+2 säckar med hundmat på 15 kg och Kalle jag och Henning och Viktor.
Vi åker från Barkaby och kommer till Essingleden vid Karolinska sjh ca
Vad händer?
Bmw tvärdör.
kopplingen blir stenhård och det går inte och köra bilen och det luktar bränt.
bilen stannar mitt på vägen i en kurva och det bara susar förbi stora lastbilar mm
Ja vad gör man?
Det som händer e följande.
Min kompis har full försäkring med assistans så vi får stå där mitt på vägen i ca 40 min , sen blir vi hämtade av Assistans kåren och blir körda till närmsta Bmw verkstad i Solna.
Därifrån så får vi åka kommunalt till Haninge med alla saker + hunden.

Vilken dag!
Känns ju dumt att låna en bil så pajjar den, men som tur e så har ägaren
också kännt av det vi kände på bilen så det var väl bara frågan om när den skulle lägga av.

Vi körde hur långsamt som helst bakom en lastbil när allt hände.

Ja Ja nu är den på verkstad i Solna och man kan ju hoppas att den pinsamma bilfirman som sålde skiten tar tbx den för den är bara en månad gammal i inköpet och helservad mm. (lycka till)

 


uppkörda på Bärgningsbilen.   Här åker vi utan förare.

 
Här kör han oss, jag & kalle & viktor sitter på flaket.
värsta dubbeldäckaren.
Bild till Höger: Avsläppta i Solna


Kalle på väg ut.

Trötta på tåget på väg hem 3 timmar senare.
Nu ska vi till Peters 18-års kalas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0