mammografi

I dag drog jag till södra station för att ta mig till Södersjukhuset.
Jag hade fått en kallelse till mammografi.

Inte min patte, men så här kan det se ut.


Mardrömstrappan upp till sös.

När jag kom idag så var man lite nervös,hon ställde några frågor typ som om jag hade opererat brösten eller om jag hade p-piller mm.
Sen skulle vi gå fram till apparaten och röntga ,jag tyckte redan att man hade hängpattar men nu är dom plattfiskar oxo.
Shit va dom kan bli platta, framifrån så var det ok men när dom tog bilder från sidan så gjorde det faktiskt lite ont.
Efter så frågade jag om jag fick ta kort på själva röntgen apparaten och lägga ut på min blogg, men det var förbjudet och då upplyste den gode röntgensköterskan att det var foto förbud på hela Sös.

Svaret kommer inom 14 dagar.
Visar det inget så får man ett friskbrev
Om det visar något så får man ett brev som talar om att man ska komma & ta fler bilder och samtal.

Kollade precis min almenacka och man är fullbokad igen både fredag och lördag (fullspäckad)
Nu ska det lagas mat

Tjao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0