Blandad kompott

Vi börjar med Kalaset på FutureTeens, Vi firade våran lilla Elsa som fuller 1 år i morgon 22/4.
Hennes gulliga mamma Marie gjorde tårta som vi mumsa på.
Vi gav Elsa en dockvagn + docka
Här är bilder från idag.


Grattis



Kolla vårat snygga inslagningspapper
Svart sopsäck Ha Ha.


Marie & Elsa

Jag fick tyvärr lämna Kalaset ganska snart för jag hade ett möte med Kalle (min son) på Prima barn=gamla BUP för en utredning av ev. ADHD.
Alla ni som läser vet att min första son Max har diagnosen ADHD och den diagnosen  fastställdes när Max gick i
 8:an och då hade skolan och läkare  haft på sig sen Max gick i 3:e klass att göra en diagnos men han vart glömd tack vare omorganisationer mm.

Jag kontaktade dom igen och då återupptog dom utredningen och sen gick det snabbt

Till saken hör att jag tycker att detta med diagnoser har gått överstyr i dag känns det som alla ska ha ADHD men men ! jag var jättemycket emot att medicinera Max men idag är jag super duper glad att vi gjorde det.
På en termin i skolan efter medicin så höjde Max sina betyg från 55 poäng till 163 poäng och han har mycket lättare för sig att koncentrera sig. Jag tjatar aldrig på Max att ta sin medicin på lov och helger men när det har med skolan och arbeta att göra då vill jag att han tar den och hans gulliga flickvän får väl spunk på han ibland och då tar han oxo.

Den här gången är det annorlunda med Kalle, nu är det skolan som vill ha en utredning med stöd av oss såklart pga många jobbiga år i skolan. Jag tycker vi sitter på EVK möten varje vecka i stort sätt.
Kalle är morsattsen till Max i skolarbetet,  Kalle är grym i skolan.
Superduktig i alla ämnen förutom att han hatar att läsa och skriva.
Han har klarat alla nationella prov med bravur men nu kommer hans beteende in, vild, högljud, pratar, energisk, vill hela tiden vara i Centrum, svarar på alla frågor utan att räcka upp handen mm mm mm. blir otroligt lättirriterad och arg och ska hela tiden diskutera och förhandla.
Eftersom Kalle & Max har 2 tokiga föräldrar som oxo får damp ibland eller rätt ofta Ha Ha och är otroligt på G hela tiden och väldigt pratglada och var vilda under skoltid så har ju vi inga problem med våra barn för så här är vi i vår familj
 men vi Gillar det.

Vi köper läget nu och tänker så här ! om detta leder till en diagnos och detta kan hjälpa Kalle i hans vardag & skola då ska vi såklart underlätta för lilla gubben
Det måste vara skitjobbigt att sitta i skolan och kunna allt men ändå vilja krypa ur sitt skinn.
Så nu är karusellen igång för 2:a gången och den 8/6 ska utredningen vara klar om allt går som det ska.
Många möten blir det.
Max läkare konstaterade när utredningen av Max gjordes att Jag (snälla Maria) också till 90% också har haft  ADHD i min uppväxt och har nu & med tanke på alla tokiga saker man gjort så kan nog min mamma intyga det oxo.

Om någon har några frågor ang detta så svarar jag gärna!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu ska jag raka benen och Murvan så man ligger på + sidan ikväll Ha Ha

Skoja ba men ett bad ska jag ta och lägga en droppe parfym bakom örat

Ha en skön kväll
                         Love M

Förresten så är det bara 2 dagar kvar tills jag ska träffa brudarna i stan Tjoho!!!!
Vi ses tjejer.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0