Natt Gibb.

I kväll är det ungdomsgård hos mig.
Timmy, Marcus, Robin, Kalle och Max ska gibba hos oss och Sandra och Fhilippa är på väg hit och ska fixa ordning sig hos oss för dom ska på natt bio.

Ganska mysigt men det blir fett rörigt med alla datorer och bord och godisskålar och läskflaskor.
Lägger upp bilder sen med min nya kamera.


I dag har det varit en positiv dag på jobbet, 2 glada besked och det gillar vi.
Lite småfix och ett underbart samtal med min bror.

Nu ska vi kolla den sista filmen som vi hyrde.

Kramar till er alla.

Till Jenni!

Tyvärr så behöver vi ingen på jobbet nu men jag ska tänka på dig vid behov.
Jag kan tipsa om att bli kontaktperson till ungdomar på kommunen.
Ledsagare eller kontaktperson typ.
För sådana ungdom som har det svårt hemma eller som har lättare diagnoser.
Man får lön av kommunen per ungdom och timmar och sen för viss utlägg om ni går på bio eller Bowlar exempelvis.
Det brukar skilja mellan olika kommuner.
En kompis till mig har flera ungdomar och tjänar faktiskt rätt skapligt och det är ett mycket givande jobb.
Sen kan man kanske bli övervakare på kriminalvården för ungdomar, vet inte riktigt vad dom har för krav men jag har varit övervakare åt en person tidigare så det kan nog gå.
Hoppas det kan hjälpa dig lite!


Kommentarer
Postat av: Jenni

Tack för svaret :) Kram

2010-04-07 @ 22:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0