Bastubad.

Jag såg en finsk dokumentär i dag om VM i bastubad på TV.
Helt sjukt.
110 grader i ca 3-4 minuter har varit rekordet men denna gång slutade det tragiskt.
Dom 2 sista personerna satt nästan 7 minuter och Ryssen dog och Finnen vart svårt brännskadad och fick men för livet.
Dom intervjuvade honom och shit vad han såg ut. Han sa att han inte minns dom sista minutrarna i bastun.

se länk.



http://www.dn.se/nyheter/varlden/bastu-vm-slutade-i-tragik

Dom 2 sista /skadade) vart diskkvalificerade så mannen som gick ut ur bastun före dom vann!


Jag personligen gillar inte att basta, högst nonn minut

Det är inte jag på bilden Ha Ha....

Nu ska jag umgås med familyn och inte sitta framför datan eller så ska jag läsa min bok som är skitspännande
3 sekunder.

Natt Natt
Maria

Kommentarer
Postat av: Daniella

Vi vet inte riktigt ännu vad vi ska äta. Blir nog ingen "typisk" nyårsmiddag iaf. Det enda jag vet är att det blir oxfilé, köpte färsk idag. Sen kommer vi göra snittar av wasabi och lax-rullar. SKITGOTT! Har inget recept men jag kan kortfattat säga hur vi gör:



1. Man blandar Philidelphiaost och wasabi (så det är starkt efter smak) sen brer man det på ett helt tunnbröd.

2. Sedan drar man över rökt lax, ruccola och lite finhackad rödlök.

3. Rulla ihop och sedan skär upp i snittar.



Sååååå gott! Lite trevlig som förrätt kanske? Min pappas fru är ju från thailand så vad vi än äter lär det ju vara inspirerat därifrån ;)



Vad ska ni äta?

2010-12-30 @ 00:48:34
URL: http://daniellalamb.blogg.se/
Postat av: simone

Haha jag trodde det var du på bild, tills jag läste.. :D Harregud ja, finnarna och bastu.. jag älskar bastu, men inte så varmt och inte så länge :P



sv: Inte planerat nyår än, är lite kluven.. beror på om jag blir frisk från denna influensa :/ Själv?

2010-12-30 @ 01:36:31
URL: http://fattybom.se
Postat av: Birgitta "Blondie" Andersson

Bara en liten kram!

Ska snart ner i tvättstugan. Senare i dag ska hela familjen sticka till Itrim och träna. Och på det nya året ska jag försöka att få bort alla extrakilon jag har dragit på mig.

Ha en fin dag!

Kramar till Er alla!

Biba

2010-12-30 @ 06:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0