My Lovely Dr.

Jag har verkligen saknat min Dr.
Jag har gått hos honom sen 1998 och han kan mig innan och utan.


Jag behövde hjälp av honom att skriva ett bra intyg till en myndighet som jag ska bråka med och han är världens gulligaste och kommer fixa det bästa intyget jag kan få.

Men när jag sitter där så säger han så här
-Maria hur mår du egentligen??

Jag älskar han för det!
Han läser mig så bra och jag fick prata av mig och det slutade med att han skickade en remiss till Hjärnhälsan för neuropsykiatrisk utredning för Bla. bokstavskombinationer mm.

Han har misstänkt det i alla år och flera andra och eftersom båda mina grabbar har ADHD så ligger det i generna
och det kommer säkert från mig.

Han tror med tanke på hur jag har levt hela mitt liv med impuls saker som startade redan i unga år och att jag vill att saker och ting ska hända snabbt , gärna igår och med mitt otroliga aktiva liv som inte alltid har blivit så bra , har med vissa saker att göra.
Allt kan ha en förklaring varför jag har klantat till vissa saker.
Men jag har gjort många bra saker oxo och har haft ett jävligt roligt liv.

Jag är även lite manisk på saker, jag hatar när det är stökigt och jag går gärna inte ut förs det är städat och snyggt hemma.
Jag vill ha ordning och reda.
Jag hatar när folk skriker, då blir jag fett irriterad.
Jag älskar att hålla reda på andras saker möten mm men jag tycker att mina egna saker kan gå sist.
Jag blir skit besviken på mig själv om jag missar något, typ som häromdagen när jag glömde skicka med Kalle Gympapåsen, sånt stör mig.
Det har typ inte hänt sen 1998 när Max började skolan.
Jag har för höga krav på mig själv.........
Men nu tror jag att allt detta har tärt på mig
Nu glömmer jag saker och dom som står mig nära tycker jag är lite frånvarande och mycket tystare än vad jag brukar vara och så är jag så in i helvete trött och lätt till gråten.
Han kollade även min rygg och det var ingen vacker syn sa han, hela min rygg e sne, scolios
så han förstod att jag har fett ont.

Bla Bla, det är så mycket mer jag skulle kunna berätta men men

Jag är i allfall jävligt nöjd med vårat möte och det sista han säger är att jag får fortsätta komma till honom!! 
så nu slipper jag chigge.

Dagen i övrigt har varit super, jag har jobbat och Max har varit hemma med Sune, det hade gått jättebra.

Nu ska jag kolla lite Tv och chilla.

Love M

Kommentarer
Postat av: Annica

Kämpa på min älskade syster, du är iaf den bästa systern man kan ha,, JAG ÄLSKAR DIG Bamsekramar!!!!! <3

2010-12-15 @ 18:02:50
Postat av: linns beautybox

idag var det ett jobb som barnflicka. det lät hur kul som helst! ska på en jobbintervju i morgon också. så får hålla tummarna . hehe

2010-12-15 @ 18:11:29
URL: http://beautyboxen.blogg.se/
Postat av: Johanna

- ja han är min egen :-)

2010-12-15 @ 18:53:54
URL: http://jlunde.blogg.se/
Postat av: Sara

Var det ngt kul på tv? :)

2010-12-15 @ 19:59:55
URL: http://februaritjej.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0