Bogbladsstek!

A jag vet inte vad jag ska tycka om detta köttstycke.

 Bogbladsstek.

Tipsad av min vän Inkan att detta var ett super kött men jag kan nog inte hålla med riktigt.
Jag kokade steken i buljong med massa lök och gjorde en jätte god gräddsås på skyn och kokt potatis.

Köttet var hur saftigt som helst, det håller jag med om men shit va fett... barnen satt och peta och det slutade med att kalle käka 4 potatisar med massa gräddsås och smörgåsgurka och la köttet åt sidan.
Jag kunde äta det men tyckte smaken var väldigt speciellt.
Nja det blir 5 poäng av 10.
Kotlett rad är 100 % godare.

-------------------------------------------------------------

Har ni hört på Nyheterna da?

Om familjen som anmält läkaren för dråp.

Vad jag förstår så var flickan Hjärndöd och det fanns inget mer att göra så dom  stängde av alla maskiner och skulle låta henne somna in med föräldrarnas medgivande
Barnet fick svåra kramper och ångest och insomningen tog lång tid  (ca 5 tim) och hon var fortfarande inte död, då hade läkaren givit en stor dos av narkos medel för att inte låta barnet lida.

I sverige är det inte tillåtet med dödshjälp men jag tror att om jag såg min lilla bebis lida i svåra döds kramper så hade jag velat att det skulle gå snabbt och velat att läkaren skulle snabba på lidandet.
Nu har jag inte alla detaljer i fallet men det är min spontana tanke.

Vad tycker ni ?

För eller emot dödshjälp ?

Nu är denna kväll till ända och jag ska strax ta en dusch.

Inkan, saknade dig i Valla idag!

Natt Natt

Maria

Kommentarer
Postat av: Inger

Jag tänkte komma men så kom Elin o va hos mig hela dan. Synd att ni inte gilla steken.

2010-02-01 @ 22:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0