Skön Kärring

En parant dam kom in på en bank i Stockholm.


> >
> > ”Jag skall åka på en affärsresa i utlandet under 14 dagar och
> > behöver låna 5000 kronor.”

> > ”Det går bra”, svarade banktjänstemannen, ”men vi måste ha lämplig
> > säkerhet.”

> > ”Går det bra med min bil, som står utanför. Det är en Rolls Royce.”

> > ”Banktjänstemannen svarar förvånat: ”Det borde vara i sin ordning.”

> > Lånet ordnades, bilen kördes ner i bankens garage och damen gick
> > med sina pengar.

> > Efter 14 dagar kom hon tillbaka, betalade 5000 kronor samt 33
> > kronor i ränta och uppläggningskostnader.

> > Banktjänstemannen har under kvinnans bortavaro undersökt kvinnans
> > ekonomi. Det visar sig att hon var multimiljonär. Han kan därför
> > inte undvika att fråga henne:

> > ”Säg mig, er ekonomi är inte av det slaget, att ni behöver låna
> > 5000 för en kortare resa. Vad är
> > egentligen motivet.”

> > ”Det skall jag berätta”, svarar hon, ”säg mig var man kan parkera
> > bilen i Stockholm under 14 dagar för 33 kronor.”

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0