Våld


Fy för våld

Läste i tidningen i dag att det är fler människor som söker vård för våld på Akutmottagningar än för hjärtinfarkter och blindtarmar.

Läkarna är verkligen oroade pga allt våld.

Ex.
En kille i 20 års ålder går på ringvägen på Södermalm helt själv då han blir påhoppad av 3 unga killar med baseballträ helt oproviserat.
Dom spöar skiten ur han så han får hjärnblödning och inte kan äta själv idag utan han sondmatas.

Vilken värld vill vi leva i?

Vågar jag ens släppa ut min son som snart är 18  på bio en kväll.

Såg efterlyst i går också! Då är 2 killar  på väg till en fest då 4-5 andra killar dom inte känner hakar på, först pratar dom med varann sen helt plötsligt sliter dom fram knivar och tvingar de 2 killarna att tömma deras konton på bankomaten och sen avslutar dom med att sparka och slå båda killarna i huvudet flera ggr . Grov övervåld......

2247 st sökte för våldsbrott förra året på Sjukhusen

När jag var 17 åkte jag på min första utomlandsresa själv till Cypern, och nu jag vill knappt att Max går på fest själv en kväll här i stan.

Trist läsning men tyvärr är det dagens sanning.

Hua..... Hua......




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0