Akelius

Detta är Sveriges största bostadsföretag och nu har dom varit väldigt generösa och skänkt 100.000.000 kr
till Haiti.

vilket är bra
men
 kanske skulle dom gett hälften dit och satsat lite på sina hyresgäster också.
Jag har bott hos Akelius i 11 år och jag kan säga att det blir bara värre och värre och nu när jag vet att dom kan ge bort så mycket pengar så förstår jag varför det har blivit så, för dom lägger pengar på hög
sen har dom säkert massa mer pengar som inte går till oss..
varför kan dom inte lägga mer pengar till ungdomsbostäder eller pengar till bostäder till uteliggare om dom vill göra en god gärning


Vi hade skit bra service för 11 år sen.

När man skulle ringa dom så fick man svar på en gång...
nu när man ringer så har dom bara telefontid 8-12 vissa dagar

Vi hade alltid någon som höll på i trädgårdarna/gårdarna varje dag
nu ser man nonn ibland... och gårdarna har förfallit

På vintrarna var det perfekt skottat framför portarna
i år har det varit katastrof...

Portarna var rena och väl skötta
nu är dom skitiga och ovårdade...

Tvättstugan fin
nu så slår dom igen tvättstugorna och det är alltid trasiga torktumlare/torkskåp mm

Om man gjorde en felanmälan så fick det inte ta mer än 24 timmar innan felet åtgärdats
nu så gjorde jag en felanmälan på mina element i mitten av Dec och dom har fortfarande inte varit här i dags datum...

Dom kom alltid och lämnade en liten julklapp vid jultid och en säck att slänga julklappspapper i .
nu lyser dom med sin frånvaro...

Kontoret var öpper varje dag
nu begränsade öppettider...

varmgaraget som man betalar ganska dyrt för har varit rent och perfekt
nu så har dörrarna stått öppna i 1 månad trots flera samtal till akelius...

Pengar till renovering har fryst inne säger dom...

Jag kan göra listan lång

Min hyra är på 8000 kr i månaden och om dom då har så himla mycket pengar att skänka bort så kan väl dom satsa på oss hyresgäster.

Jag låter som en jääääävla bitterfitta men jag blir sne.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0