Gick åt H.....

I dag är en trist dag.
mycket går åt helvete...

tvättade totalt 10 tvättar i dag och när jag trodde  att jag  bara skulle gå ner och hämta sista tvätten så hade jag glömt och slagit på 2 torktummlare så jag fick vänta 60 min till...

Sen skulle jag sätte på filmen kärlek på menyn som jag lånat av Sandra men då låg inte filmen i fodralet...

Maten smakar skit....

Och jag är fett sugen på något och jag har inget hemma....

Nä nu ska jag sluta gnälla Ha Ha

Tack Åsa för info om statestiken! gulle dig.

I morgon är det jobb igen och veckan är fullspäckad, nästa helg fyller Kalle 12 år  och
min  kille är snart tonåring.
Helt sjukt vad fort åren går och min Max blir 18 i år.
Vi , jag & Max har redan haft diskutioner vad han får göra och inte får göra

Han sa till mig en dag

- mamma, när jag fyller 18 så kan du inte komma in till mig och säga att jag ska stänga av datan klockan 23.00 en vardag

 Jag svarade
- det kan du ge dig Fa... på för så länge du bor under mitt tak så ska mina regler accepteras och följas

Han tjafsa inte emot, skönt

För det är egentligen så att fylla 18 är nog mer negativt än positivt ,  alla vi som är vuxna och flyttat hemifrån vet att vi hade det ganska bra hemma. Vi betalade en peng till våra föräldrar och då ingick hyra, mat och hygienartiklar.
vuxen världen suger verkligen ibland.

I dag kan jag tycka många föräldrar är slappa med sina barn och låter dom gå hemma på dagarna, sova hela dagarna och deras ungdomar behöver inte betala hemma och föräldrarna ger sina 20 -åringar pengar till cigg & nöjen

Helt fel och jag tror eller vet att dessa föräldrar gör sina barn en otjänst och jag tänker inte bli den mamman som gör så mot mina barn
Sen vet jag att det är  tuffare i dag att hitta ett extra jobb men det är bara att söka och söka...


Max  söker x-tra jobb till  sommaren och  nu på timmar !
Finns det någon som kan tipsa om nott han kan söka??

Alla tips är bra.

Nu ska jag bara glo på tv:n

Natt Natt
M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0