Mil

Totalt har vi kört 143 mil och vi har tankat 2 fulla tankar för ca 1800 kr.
Varje natt har kostat ca 400 kr på campingarna men sen kostar allt annat satans massa pengar

Nu är det bara massa malar i plånboken men det har varit värt varenda öre



Jag har kört ca 20 mil av alla dessa milen.
............................................................

I kväll är det brons matchen i fotboll och massa bra på Tv men jag är rätt trött.
....................................................................................................................

I går när vi promenerade runt i Gränna så sprang en lös hund runt på gatorna
Den höll på att bli överkörd flera ggr, vi lockade på den men den sprang bara iväg.
Han var livrädd och svansen mellan benen.
Mamma sprang in på korvmojjen och köpte en korv och jag bad en tant i ett hus om ett snöre om jag skulle få tag på hunden
Efter mycket spring i värmen kom den fram till mig när jag satt på huk och tog en korvbit så jag fick snöret runt halsen på han.
Det var en kille i huset bredvid som visste vart hunden kom ifrån
Tydligen bodde det en farbror längre bort som hade flera jakt hundar som han inte brydde sig så mycket om.
Slutet gott allting gott.
Jag bad killen hälsa gubben att hans hund höll på att bli överkörd ca 5 ggr och att han kanske skulle ha bättre koll på jyckarna.




Natt Natt
Maria
                                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0