Jääävla dag!

Hela min dag har varit kaos.

Det började på morgonen på den sämsta bank som finns, NORDEA
Vi har plusgiro och mastercard på Nordea och har jobbets konto anslutet till det.
Jag kom dit med 2 utbetalningsavier som jag inte ville ta ut utan bara föra in på vårt plusgiro.
Men då skulle hon kolla upp mig att jag verkligen jobba på mitt jobb och att det var jag som hade kortet mm. Jag har gjort denna sak förut utan problem.

Nu hittade hon inte mig i systemet och jag var lugn dom första 20 minutrarna men sen började jag lacka bäver.
Jag krävde att hon skulle ringa kundtjänst och ta reda på allt , för jag har ju skrivit på en bunt med papper för att få master cardet men fitt kärringen gör ett litet försök men hittar ändå inte mig !! då blir jag elaka Maria så jag börjar skrika så det kommer mer bankpersonal som ber mig lugna ner mig.
Jag kastade mitt mastercard på henne och sa att hur fan kan dom ge mig ett mastercard med mitt namn på utan att jag finns i systemet..
Efter 40 minuter så sa jag till henne att jag sket i det och skulle lämna skitbanken utan att få göra mitt ärende, då sa hon så här

-Jag ber om ursäkt men gå hem och ring företags kundtjänsten så hjälper dom dig!!
WTF

Jag sa bara att jag skulle gå hem och ringa och byta bank ....
så här arg var det länge sen jag var!
Fitt NORDEA
.....................................................................................................................

Sen skulle jag in på Kjell & Compani och ska köpa en ny data kabel för Bella & Sune har bitit sönder min och det var därför jag inte blogga igår.
Där träffar jag på en IDIOT som trots att jag hade min gamla kabel med mig inte kunde hitta rätt kabel till mig utan TROR att han har hittat rätt.
Arg som jag redan var så fick han också träffa på en Elak Majsan...

..........................................................................................................................

Sen kommer jag Tbx till jobbet då ringer Kalle och säger att han inte kommer in i dörren för någon har låst underlåset.
Så jag måste kasta mig på bussen hem 1 timme tidigare för att hjälpa han, när jag kommer hem så har han kommit in.

.........................................................................................................................................

Sen har ju våran bil pajjat och vi har beställt en ny generator på Posten, jag trodde det var en liten sak så jag går ju först in på Ica och handlar 2 påsar med mat och sen hämtar jag ut generatorn på postutlämningen.
Monstret väger 8 kg.
Där står jag med 3 Ica påsar på en vikt på ca 20 kg jag ska bära hem!!
Jag kämpar hem men när jag kommer till porten så är det strömavbrott och inget funkar!
kol svart i porten och hissen funkar inte och jag bor på 7:e våningen.
Då höll jag fan på & börja grina,,,

Jag börjar sakta men säkert ta en trapp i taget och då hör jag en ljuvlig röst i mörkret som ropar Mamma!!!
Jag ba Kalle!!!  Kom & hjälp din gamla mamma´!!

Han kommer ner med ficklampa och tar mina påsar och svischar upp igen..

Tack & Lov.

..........................................................................

                      

Detta är lite av vad som hänt mig i dag.

Ha en toppen kväll
Kram Maria

Ps. Kabeln till datan funkade och i morgon har vi fått tid för att laga bilen och jag är inte arg på NORDEA längre!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Men guuud alltså. Stackars dig vännen!!

Förstår att du lackar, som du säger, bäver.

Bra uttryck by the way ; )

Skönt att det ändå löste sig lite med

att sonen kunde hjälpa dig bära...

Och tur att kabelen funka, annars hade det väl varit

en person mindre som jobba på Kjell & co. imorgon.

Stor krams på dig.

2011-02-23 @ 18:36:12
Postat av: Daniella

Fyyyyyyyyyyy faaaa-aaan! Jag blev arg bara av att läsa. Sånt där är INTE kul!

2011-02-24 @ 18:16:08
URL: http://daniellalamb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0