Hårkaoset.

Ok, jag tänkte ta och berätta om min söndag med hår kaoset.....

Jag kom till Pamela tillsammans med Inger vid 13.30, vi satt i ca 40 min och fikade och snacka skit.

Sen satte vi igång med mitt hår strax efter 14.00.

Eftersom mitt hår var massa olika färger innan med massa röda pigment så var Pamela tvungen att avfärga allt.

Det krävde 3 omgångar ca. Därimellan klippte sig Inger.

När avfärgningen var klar var mitt hår orange.
sen vart det pippigult
sen vart det grått
sen gult igen
Pamela testade allt.

Kan säga att efter 6 timmar så började jag typ tänka att vi skiter i det, det får vara gult ett tag.
Men när klockan är 19.30 och jag har legat under duschen i 2 timmar så säger Pamela

- bara en sista gång.

Då var vi nöjda med resultatet, det är fortfarande gula inslag men jag är nöjd. Nu ska jag ha så här i ca 2 månader sen ska jag tillbaka och bara köra mycket blekta slingor.
Jag Vill typ ha platina blont i slutändan.

Jag måste tacka Pamela som pallade på sin lediga dag.... Tack

Mitt hår är helt enormt.
Efter 6 timmars blekning är det knappt torrt. Pamela säger att jag har super hår. När hon tvättade och drog i mitt hår så lossnade inte ett hårstrå. Alla frisörer har alltid sagt samma sak.

                       Här kommer bilder.



                                        Innan



                      Inger & Pamela



                                     Pamela



                                Nu kör vi



    Fick börja med lite i taget, det rödaste först



                   Efter avfärgningen, Orange



                                   Inger, nyklippt



                          Kaos

Efter ett sista försök ser ni resultatet nedan.



                            Klart


Ha en fin kväll / Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0