Kräftsoppa.

När jag kom hem var jag kall & hungrig och skulle försöka mig på att göra en egen kräftsoppa.

Jag tog receptet från en annan blogg.

Jag kan säga att soppan vart god, jag serverade den med vitlöksbröd.

Men.....

Jag hällde upp en  skål med soppa och det vart to mutch......
Tror man bara ska servera lite som en förrätt.

Så jag åt hälften ungefär.

I soppan var det :
fiskbuljong
vatten
grädde
riven morot
purjolök
philadelfiaost
cream fraich
gräslök.



     Här är det bara hälften av sakerna i soppan



               Kräftor




        Färgen på soppan ljuger/ finare in real life....

                       Puss & Kram Maria


Kommentarer
Postat av: Annica

Mums

2012-04-10 @ 22:25:09
URL: http://annicahoglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0