Funderar.

Jag funderar på en kompis till Sune.

Jag har tittat på blocket och hunstallet och man får sorg i hjärtat när man ser alla amstaff blandningar och rottweiler hundar som ligger på omplacering.

Det bara kryllar av dessa raser i Haninge och överallt och det är många unga som har dom raserna och tyvärr går dom flesta åt samma öde.
Dom läggs ut på blocket när dom blivit ca 4-8 månader för då klarar inte ägaren av dessa raser längre.

Jag har själv haft 2 amstaff och vet vad som krävs.

Men jag vill inte ha en sån ras nu, utan jag skulle vilja ha en mellan hund eller liknande sune.

Jag mailade en kvinna igår som skulle omplacera en labrador kille på 3 år.

Nu har jag inte bestämt mig men jag funderar som sagt. kanske om rätt hund dyker upp så kan vi utöka flocken.

Hunden måste kunna klara 5 timmar själv hemma  4 dagar i veckan, inget bitande, kunna vara med alla hundar.
Jag är väldigt kräsen eftersom jag är sjukt nöjd med sune och vill att han passar in i vår lilla familj, Han får gärna vara kastrerad.

Om någon som läser detta skulle veta en hund som måste flytta från sin familj så kan ni alltid höra med mig först.

                                Love Maria

Kommentarer
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Jag hoppas att du hittar en bra hund till Sune :)



Vi har ju en siberian husky-hane, men tyvärr är han inte alls glad för hanhundar... :S

2012-05-06 @ 14:35:19
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: ~ L I N N ~

HEhe okej :)

kRam!

2012-05-06 @ 16:04:59
URL: http://linnhahne.blogg.se/
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Sv: Ja, allt går sakta men säkert framåt! :)

2012-05-06 @ 16:48:22
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Annica

Spännande :)

2012-05-06 @ 16:58:04
URL: http://annicahoglund.blogg.se/
Postat av: Ida

Håller med dig fullständigt när det gäller hundar som åker direkt för omplacering, när ägarna inte klarar av dom i trotsåldern. Det är jättesynd att det är så många unga (och vuxna) som skaffar en sådan krävande ras utan att ha någon kunskap.



Tycker även synd om alla hundar som finns på omplaceringshem och många av dom hundarna skulle må så bra av att få komma till en familj för att stanna.



Tycker att det är jättekul att du funderar på att skaffa en omplaceringshund och ger en hund en ny chans i livet :) Hoppas att du hittar någon som passar både dig och Sune!

2012-05-07 @ 00:06:48
URL: http://iduzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0