Samtalet.

Jag är en nöjd mamma...
 
Kalle har ju sin diagnos men är otroligt smart.
 
Han var godkänd i allt och Mvg i gympa och Vg i So..Jag vet att det inte heter så längre utan att man använder A.B.C osv...
 
Det som inte går så bra är språkvalet, Spanska.
Vi pratatade om vi fick byta spanska mot eng eller svenska men Kalle är för bra i dessa ämnen så det vart nog nej till det.
 
Alla lärare vet att kalle är grym men han gör inte det lilla extra för att höja betygen.
 
Här kommer ett exempel som matte läraren sa idag:
 
Kalle har prov i matte. Provet har 26 frågor och Kalle frågar direkt hur många rätt han måste ha för att få godkänt.
 
Läraren svarar 18.
 
Då gör Kalle 18 frågor och lämnar sen salen. Han svarar inte fel på dessa 18  ( och det vet han) men vill bara bli klar fort.
Men varför inte svara på alla och få vg...Nä jag har ju godkänt resonerar Kalle.... Hm.
Att ändra hans inställning är svårt men blir mitt motto.
 
      
  
                      Men jag är en stolt mamma / Love Maria
 

Kommentarer
Postat av: Medberoende

Är helt glömsk, du har säkert sagt det tidigare, men vad har Kalle för diagnos? Och vilken klass går han nu igen? :)
Haha åh jag ville också vara smart, vad enkelt det skulle vara då.. haha

Kraaamisar

2012-10-23 @ 17:46:34
URL: http://medberoendee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0