köttfärs bourgogne

 
Nu har jag gjort en köttfärssås fast med bacon och rödvin
 
köttfärs bourgogne
 
Hittade på lite. Först skulle jag göra lasagne men pallade inte och då tänkte jag att jag gör en köttfärssås med det lilla extra
 
                                                        Mummilummi
   
 
    Det vart så himla gott. Nu har grabbarna mat i kväll då jag inte kommer vara hemma.
 
 I morgon ska jag fixa lasagne av det som blir över.
Jag har bjudit hem Max & Sandra på middag men jag vet inte om dom kan så jag väntar på svar från paret.
 
 
Nu ska jag försöka sova en timme innan jag ska möta inger vid Gullmarsplan vid 18 tiden
Ha en bra kväll
 
Före och efter bilder kommer så fort jag hinner
 
                            Love Maria
 
 

Kommentarer
Postat av: Medberoende

Gott det låter och ser ut!

Ha en trevlig kväll!

Kraaamar!

2013-04-18 @ 15:14:55
URL: http://medberoendee.blogg.se
Postat av: Medberoende

Taaack för din kommentar! :)
Ja visst får du ta den, hittade den på google! :)

Kraaaaaam!

2013-04-18 @ 16:14:40
URL: http://medberoendee.blogg.se
Postat av: Amanda

Kan du inte slänga in ett recept? Ser riktigt gott ut!:-)

Svar: Recept:fräs ca 700 g köttfärs
stek ca 2 lök och ha i köttfärsen
stek 1-2 paket bacon i smått ha i färsen
1-2 mask rödvin
krossade tomater
2 köttbuljongtärningar
tomatpure efter smak
vitlök efter smak
svartpeppar
cayenne
chilipulver
salt

efter behov
småputtra i ca 20 min

Trevlig helg Maria

Lycka till
Maria Höglund

2013-04-18 @ 16:50:21
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Josefine Anerland

Mumsmumsmums! Recept?

SV: Vi har haft regn hela dagen lång, men nu på kvällen sprack det upp och vi fick sol!
Vad har du haft för väder?

Svar: Hej regn regnIdag är det blåsigt

Recept:
fräs ca 700 g köttfärs
stek ca 2 lök och ha i köttfärsen
stek 1-2 paket bacon i smått ha i färsen
1-2 mask rödvin
krossade tomater
2 köttbuljongtärningar
tomatpure efter smak
vitlök efter smak
svartpeppar
cayenne
chilipulver
salt

efter behov
småputtra i ca 20 min

Trevlig helg Maria

Lycka till
Maria Höglund

2013-04-18 @ 20:05:04
URL: http://josefineanerland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0