Lite gnäll inlägg.

Min andra hälft är sjuk. Han har alltid ont i kroppen och höfter ( vardag ) men nu är det något annat skit i kroppen.
Han har sprängande huvudvärk och ont i leder mm.
 
I morse när Kalle och jag åt frukost så sa vi typ i munnen på varann att vi båda hade ont i halsen.
Kalle åkte till skolan och jag åkte till FT
 
Hela dan har jag känt mig dålig och på bussen hem så gäspade jag hela tiden och fick ont i magen och ont i kroppen och huvudet.
 
Kalle hoppade på samma buss som mig vid söderbymalmsskolan på väg hem och det första han säger är att han
känner sig jätte risig med samma symtom. Huvudvärk & halsont.
 
Jag gnäller ofta att jag känner mig på väg att bli sjuk men det har inte brytit ut, har inte vart riktigt sjuk & förkyld på länge peppar peppar.
Många runt omkring mig har legat med influensa och förkylningar och jag har varit skonad denna vinter & vår
men nu skulle det inte förvåna mig att något e på G.
 
Jag måste kämpa på....... Nu har jag tagit 2 värktabletter så nu börjar det ordna upp sig.
Måste köpa Kan Jang och vitaminer men får vänta tills lönen kommer.
 
 
Fördelen med en sjuk hälft är att maten var klar när jag kom hem
/ Tack
 
   
          Kassler & sparrissås
 
 
--------------------------------------------------------------------------------
Måste bara nämna några saker om dagens sjukvård...
Jag tror knappt på den längre
man hör mer och mer om läkarnas missar och nonchalans
 
Min hälft har gått till massa olika doktorer som säger olika saker om hans höfter, bäcken och rygg
Han har magnetröntgas 2 ggr och dom har hittat Nada, sipp
 
Min hälft står på sig och säger att han håller på att bli tokig. Svår värk och ingen sömn.
Nu är 3:e magnet röntgen gjord och Hoppla nu fanns det något där som inte såg bra ut.... No Shit
En remiss är skickat till sös ortoped för diskussion om vidare vård. Op ? Annat ?
 
Idag var även min vän hos läkaren för jättesvullen och öm armbåge med svår värk.
Direkt säger läkaren att hon har tennisarmbåge och att hon ska träna mer.... What ????
Hon tränar kick boxning och massa olika andra tuffa saker 5 dagar i veckan.
Hon berättar det för honom då han bara står helt stum och säger tack för denna gång..
När hon gick därifrån satte hon sig bara i bilen och visste inte om hon skulle skratta eller gråta.
 
Sen min vän som är sjuk nu och har varit svårt sjuk nu i 5 veckor berättade oxo en sorglig sak som hennes dr sa till henne. Inte alla hästar hemma.
 
What ? vart reaktionen på den......
 
Har ni några dåliga upplevelser av sjukvården idag ?????
 
    Ha en bra kväll / IA
 
 
 

Kommentarer
Postat av: kaffehörnan

De är du mer än värd
kram

2013-04-23 @ 16:22:15
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Annica

Ja vad ska man säga om sjukvården. Jag bröt min armbåge 1992 och lider fortfarande trots 3 operationen.. Väntar på ytligare två operationen i handleden för att laga alla förslitningar som blivit. Det säger allt om vad jag tycker om sjukvården... Tack och hej :) kram

Svar: ok sissKram Maria
Maria Höglund

2013-04-23 @ 18:58:11
URL: http://annicahoglund.blogg.se
Postat av: Anonym

sjukvården i dagens läge suger..men du är det inte sparrissås med kassler som ni ätit :) kram på dig

Svar: jo hahahah
Maria Höglund

2013-04-23 @ 20:17:57
Postat av: Medberoende

Har också känt att jag varit påväg att bli sjuk länge och nu har jag fått någon förkylning, skitseeegt..


Jag har inga personliga minnen från dålig sjukvård,men min brorsa har varit med om en del skit. Jag har i alla fall läst en del och blir gaaalen! Inte minst över det du skrivit nu, fyyfan...


Kraaaaaaaaam & godnatt!

2013-04-23 @ 22:13:03
URL: http://medberoendee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0