Nu är det gjort..

 
Min mamma hade hört på radion idag att just nu är det  den bästa tiden att så gräs.
 
         När babe kom hem från jobbet hjälpte han mig.
 
Först gjorde vi massa massa småhål i hela gräsmattan med ett hjälpmedel
Sen sådde vi massa gräsfrön och sen la vi på jord som vi krattade  ut över hela plätten
Avslutade med massa vatten...
 
Enligt dom på radion så är det perfekt att så nu,  för gräsfröna tycker inte om när det blir för varmt.
dom gror tydligen fortare och bättre nu.
Någon annan sa att det måste vara 10 + i medelvärme dygnet runt ...
 
Vad som gäller skiter jag i... Hoppas dom på radion hade rätt.
 
Nu är det gjort, vi får se om det tar sig... sa pyromanen
 
 
 
                        Tack killen
 
 
              Krattning
 
 Vad tycker ni om min egen lilla fågelskrämma ???
 Jag har några småfåglar som snor lite frön.
 Ev måste jag fixa en duk att lägga över plätten, vi får se...
 
 
 
        Nu ska jag lägga mig raklång, jag väntar på Kalle som är och gymmar.
 
    XO XO Maria
 

Kommentarer
Postat av: Medberoende

Haha vilken smart fågelskrämma!
Ja, hoppas radion hade rätt så att det sätter fart någongång! :) Det kommer säkert bli riktigt fint när det är klart!
Braaaa jobbat!


Kraaaaaaamar!

2013-04-22 @ 22:11:08
URL: http://medberoendee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0