Djävligt tragiskt.

 
     Våran dag slutade lite sorgligt i dag..
 
Vi satt på en kina restaurangen på Ringvägen , då kom det en duktigt pundig tjej förbi oss.
 
Hon log och vi log och min H frågade henne om det var bra grejer., På skoj bara
Då stannar hon upp och frågar
- Är det inte H & M
 
Då är det en gammal Skogås tjej som är 5 år yngre än oss som ser helt trasig ut. Hon hängde i samma kompis krets som oss för ca 25 år sen, En skit söt tjej. Om inte hon hade känt igen oss och om hon inte sagt sitt namn så hade vi aldrig vetat vem hon var. Hon såg ut som 95 år.
Hon gick på alla droger man kan tänka sig, hon vägde kanske 35-40 kg, inga tänder och hade fått hiv.
 
            Hon var helt trasig.
 
Vi bjöd in henne på uteserveringen och jag gav bort min öl till henne. Hon gick runt med trasiga kläder och en Baguette i famnen. Hon berättade om några andra vi känner som har gått ner sig duktigt i träsket.
Bla. en annan gammal vän som hade lika tunga problem som henne och vi fick även veta att hon hade mist sitt ben när hon försökt tagit sitt liv.
 
Usch . Man blir så jävla berörd.
Vi pratade med henne i ca 15 min. Sjukt att höra hur hon lever.
Det sista hon bad om när vi skiljdes var en cigarett, min H sprang in på konsum och köpte ett paket cigg åt henne och sen försvann hon.
 
När vi satt på bussen hem vart det alldeles tyst och jag  frågade H om han var ledsen och han sa att det är svårt att inte bli ledsen när man ser någon så tungt nere i skiten. Och jag kan bara hålla med.
Tror det berörde oss båda ganska hårt.
 
      God Natt / Maria
 
 

Kommentarer
Postat av: Medberoende

Usch vilken tråkig läsning :(

Går inte att inte bli berörd...


Kraaaaamar!

2013-08-03 @ 22:14:48
URL: http://medberoendee.blogg.se
Postat av: Annica

Fy så hemskt. Blir se ledsen att tårarna rinner när jag läser detta inlägg. Det ni gjorde för henne idag betydde nog väldigt mycket för henne. Bara att någon pratade med henne och lyssnade på det hon hade att berätta och så lite öl på det och ett HELT paket cigg. Verkligen sorgligt. Kram

2013-08-04 @ 02:25:06
URL: http://annicahoglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0