Porrsnack.

 
Just nu är det mycket diskussioner om ungdomars syn på sex och porr. Det är många debatt program om detta ämne och tv 4 har det som ett ämne denna vecka i olika program
 
Jag är beredd att hålla med om att ungdomarnas syn på sex håller på att förändras och alla säger samma sak.
Ungdomar och människor över lag har för mycket tillgång till porren på nätet
ALLA KAN KOLLA PORR !
 
När jag var liten tyckte man det var skitspännande och äckligt om man hittade en FIB aktuellt under brorsans madrass
men det var det som fanns då..
 
Hela porrbranschen är helt snedvriden, Man  brukar inte vara 22 killar på en tjej och det som visas är helt sjukt.
Tjejerna i filmerna gör oftast inte detta för att dom gillar sex utan det är mycket annan misär som ligger bakom all porr.
Alla som gör porrfilmer gör det för pengar och tjejerna får bara en liten del av den kakan eller får droger som betalning.
(visst finns det dom som tjänar stora pengar och påstår att dom gillar det men dom är få)
 
En speciallist på detta ämne tyckte vi ska prata mycket om detta med våra barn,  men hur lätt är det,
man kan ju inte bevaka allt dom gör på datan.
 
Jag vet att mina söner har kollat porr men jag försöker verkligen vara  tydlig till dom  att så där är det inte i verkligheten
 
Att man kan ligga med någon i typ 8 timmar i streck och få 100 orgasmer beror oftast på droger eller annat hjälpmedel och att filmerna klipps ihop för att det ska bli så.
 
Vilken tjej vill bli slagen och spottat på av 4 killar . Njaaaa Ingen hoppas jag.
 
Tyvärr så ser vi mer av våra unga tjejer (döttrar) som visar mer utmanande bilder på FB och Instagram men jag hade aldrig tillåtit min tonårsdotter att göra så, sen kanske det är svårt att kontrollera allt men jag hade varnat & varnat tösen för följderna.
Tyvärr är det många tjejer som visar upp sig litegrann  i en webbkamera och sen kanske dom blir erbjudna en flaska vin eller cigg men sen blir det mer och mer och tjejerna får en större slant för ett samlag
det eskalerar
 
Precis som knark, man kanske börjar med hasch och slutar med heroin.
 
Man hör allt mer att ungdomar kör gruppsex på fester mm.
 
Det låter helt stört ......
 
Jag har även vänner & bekantasom är med på dating sidor och där är det verkligen oxo pang på rödbetan
 Det ska vara sex första gången, vissa vill bara ses för sex, vissa är väldigt unga men bryr sig inte om dom är 18 och stöter på en 50 åring för det är bara sex.
Vissa är redan gifta & förlovade.
Allvarligt !!!!
 
Jag önskar man kunde stoppa all porr på nätet för alla under 18 år.
Typ ett E-leg för alla dessa sidor.
Något måste göras.
 
Jag pratar med mina barn, Gör ni ?
 
Jag tycker att alla över 18 år får göra vad dom känner för men för er andra så börja från grunden
 
Tjej & kille ,
kille & kille ,
Tjej & tjej men thats it första gångerna
 
blommor & bin
utforska varann och fråga vad den andra vill.
Ett nej är alltid ett nej
och ett samlag kan vara i 3 sek och det är ok..
 
Tyvärr så sitter 13 åringar på nätet och tror att detta är verkligheten
 
Nu låter jag som en jäkla Malena Ivarsson men jag är absolut oroad över utvecklingen.
Man hör tex. på bussar hur killar pratar om tjejer, som ett jäkla objekt....  Usch.
 
Ja Ja lite av mina tankar...
 
Vad tycker ni om detta ämna ?
 
          Ia
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Bra skrivet! Jag har själv inga barn ännu, men ämnet berör verkligen, och det är en oroande utveckling! Känns som att människor är beredda att göra allt för att få uppmärksamhet idag, och inte tänker ett dugg på konsekvenserna. Den dagen jag själv är mamma kan man bara prata öppet med sina barn och hoppas att dem är kloka nog att ta beslut som dem inte får ångra! Såklart gör vi alla saker vi ångrar, men idag iom internet så finns ju allt kvar, för alltid! Tycker du verkar tackla det hela på ett förnuftigt sätt när det gäller dina killar, jag tror det är viktigt att som förälder visa vilka värderingar man har, och var man själv står i frågan! Kram!

Svar: Sant. Kram till dig oxo
Maria Höglund

2013-12-02 @ 19:25:26
URL: http://sannakonda.blogg.se
Postat av: Therese

Bra skrivet! Håller med dig, viktigt att prata med ungdomarna i tid faktiskt.
De börjar ju fan ha sex vid 12-års åldern nu redan och DET tycker jag är sjukt!
Alldeles för tidigt att "bli vuxen" när man är 12 år, då ska man leka istället haha

Svar: så sant
Maria Höglund

2013-12-02 @ 20:42:49
URL: http://nyutsidaa.blogg.se
Postat av: Medberoende

Intressant läsning! Håller med rätt mycket också...

Kraaaamar!



2013-12-02 @ 21:21:14
URL: http://medberoendee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0