Mammas eller pappas ?

 
Idag är min middag inte super nyttig fast det är den egentligen ingen gång eftersom jag äter allt som vanligt.
  
 
vi har 2 köttfärssåser här hemma
 
Mammas
+
Pappas
Fast jag gör båda.
 
Skillnaden är att min (mammas) gör jag på Krossade tomater och massa kryddor & grönsaker
Pappas är bara köttfärs, buljong & vispgrädde och kryddor = ren köttsås
(den föredras av pappa & därav namnet )
 
Idag önskade Kalle pappas köttfärsås och den är ju inte supernyttig.
Men gott var det. Sen har jag syndat och ätit 1 vaniljgiffel. Fy på mig.....
 
Nu väntar jag på Dallas och 2:a avsnittet av Diicte / dansk serie på 4:an kl 21.00
 
    Go Kväll på er alla / IA
 
 

Kommentarer
Postat av: S

Mina köttbullar är lätta att göra. Fick instruktioner av en kollega! Tar två ägg som jag blandar i ströbröd och låter det svälla lite. Sedan fin fin hackar jag lök och blandar i det i Köttfärsen tillsammans med ägg-ströbrödgeggan! Sen kryddar jag bara med salt, vitpeppar och spiskummin innan jag rullar dem! Stekningen brukar T stå för, och då med riktigt smör:) kram!

2013-02-04 @ 18:42:00
Postat av: Medberoende

Köttfärssås är jättegott! Har bara tröttnat lite då min pappa gjorde det typ typ varje vecka tidigare.. haha!

Kramar!

2013-02-04 @ 20:05:42
URL: http://medberoendee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0