Kalle berättar..

 
¨Det bästa jag vet är min kontakt med mina söner.
 
Jag älskar att prata med dom och vi kan prata om allt. Jag tror faktiskt mina grabbar skulle våga berätta det mesta för mig.
 
En liten pratstund om dagen är skönt och gott för själen.
 
Idag tex. när Kalle kommer från skolan så  berättade han Bla lite om vad som hänt i skolan idag och tyvärr hände det en allvarlig olycka.
 
I någon klass i 7:an så hade några killar dragit ut en stol precis när en kille skulle sätta sig.
Det gick tyvärr så illa att killen landade på svanskotan och blev förlamad. Ambulansen kom.. Kalle vet inte hur det gick för killen sen , men hoppas hoppas på det bästa.
 
Sen berättade Kalle en massa annat som inte heller var så roligt att höra, det handlade om en misshandel på hans lärares mamma som är 60 år.  Den personen är själv lärare på öland och vart misshandlad av en elev i 15 års åldern. Han hade vridit om amen på tanten och gett henne en rak höger så hon rasade otäckt mot en vass kant.
 
Då säger Kalle såhär
 
- Mamma vad rör det sig i skallen på en sån människa ????
 
Vad svarar man ?? Ja du Kalle. ... så försöker man förklara något man själv egentligen inte begriper.
 
Jag vet inte om Lilleman behövde prata av sig lite idag men det är väldigt bra tillfällen att ta upp om tex. våld och hur lätt olyckor kan hända och vad som är rätt och fel.
 
Skönt att prata iallfall / Jag älskar mina killar så sjukt mycket och ni tröttnar säkert på att läsa det.
 
                         
 
      Kalle
 
   Nu en promenad med Blackie
IA
    
 
 

Kommentarer
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Man blir så arg när man läser om sådana händelser :(

2013-03-26 @ 17:58:16
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Sv: God kväll på er också! :)

2013-03-26 @ 18:52:18
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Marlene

Så härligt att läsa att ni har en så nära kontakt barnen och du. Det är det viktigaste av allt!

2013-03-27 @ 23:07:22
URL: http://fdensammamamman.blogspot.com/
Postat av: Medberoende

Vilka hemska händelser...

Hade önskat att jag hade sådan bra kontakt med mina föräldrar, men när jag vill berätta något är alla totalt ointresserade och när jag är på dåligt humör och inte vill prata med någon är alla andra på prathumör. Det är inte ofta det går att hålla vanliga konversationer..haha..

Kraaaamisar!


2013-03-28 @ 09:11:16
URL: http://medberoendee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0