Min Måndag

Jag har haft en bra dag.
 
Jag började vid 8 för jag skulle handla till jobbet så jag lämnade sune hemma idag.
 
En bra dag på jobbet, mycket tjatter för min chef har haft oturen att vara sjuk länge så vi har massa att ta igen + en massa planering framöver.
 
Jag har mycket jag vill bli klar med på kontoret men hela tiden kommer småprojekt i mellan så i morgon hoppas jag att jag hinner klar med en sak.. Men det är det som är charmen med mitt jobb, ingen dag är den andra lik.
 
Love It.
 
Snart ska semesterplaneringen göras och småplaner för sommaren börjar smidas.
 
När jag kom hem vart det matlagning.
Jag min smartskalle hade tagit fram Lax jag skulle göra i ugnen ,  men jag har ju för fasiken ingen ugn...
Hur tänkte jag då ????
 
Jag hoppade över laxen och istället gjorde jag en allt i ett gryta med fläskfile, potatis, rödlök, krossade tomater
och spiskummin. Älskar den rätten. Det blir så gott när allt puttrat ihop på spisen.
 
 
 
  Först fräser jag fläskfilen så den får färg
  Sen lägger jag allt i en stor kastrull/gryta
släng i allt + massa kryddor och vitlök och bulgong och puttra i ca 20-25 min
 
 
      Himla gott
 
  XO XO Maria
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0