Malou (långt inlägg)

 
Jag sitter och tittar på Malou.
I bland tar hon upp intressanta ämnen
I dag handlar det om psykisk ohälsa, vilket jag stöter på dagligen när det gäller mina ungdomar.
 
Jag själv pendlar fram och tillbaka i humöret också.
Antingen skithappy eller jävligt låg.
I dag pratade dom om tvångstankar ... Jag lider av tvångstankar men har det under kontroll tycker jag.
 
Jag är inte en sån som måste göra saker ett visst antal ggr eller att en sak måste ligga intill en kant eller något super tvångsaktigt
 
 
Men enda sen jag var yngre så har jag haft små saker för mig som tex. att inte kliva på A brunnar
Sen om jag kom till en sak tex. en lyktstolpe och såg ett  annat mål framför mig så bestämde jag i min hjärna att det inte får ta mer än 10 steg fram till det föremålet och om det gjorde det så hoppade jag de sista stegen för att komma fram på 10 steg.
 
Sen 20 års åldern så har jag ett otroligt kontrollbehov och vissa tvångstankar om att min Lgh ska vara städad och ren ut innan jag lämnar hemmet. (Inte alltid, självklart om det inte finns tid så hoppar jag det) men jag går hellre upp klockan 6 för att hinna med det, känner mig stressad om jag vet att det inte är gjort....
 
Jag dammsuger och plockar snyggt varje morgon innan jag går till jobbet och jag har full kontroll på alla här hemma, jag sköter allas papper och bokade tider. Snyggt och ordning & reda ska det vara.
 
Samma sak med alla räkningar & viktiga papper. Det ska sorteras snyggt och var sak har sin plats.
 
Jag mår bra av ordningen men kan bli stressad om det rörs till.
Vill ha det på mitt sätt.
 
På jobbet har jag koll på det mesta och även på vissa saker som rör mina vänner.
 
       Fler saker:
 
Jag vill alltid att duschdraperiet ska vara utdraget...
skorna ska stå rakt i hallen...
Jag kan inte duscha innan jag lagar mat pga. matos
 
Ja jag har en del tvångstankar faktiskt.
 
Tydligen drabbar det såna som har haft en stor ansvars känsla sen dom var små.
Vilket jag jämt hade , jag månade alltid om mina syskon och min mamma i tuffa stunder.
Jag kunde kriga sönder mig för dom.
 
Jag är otroligt beskyddande mot dom står mig nära...
 
Det drabbar även folk som lider av stress, både positiv & neg stress och för dom som ofta har fått klara sig mycket själva i livet, överlevnadsstress typ....
 
Jag flyttade hemifrån när jag var 16 år och har inte alltid valt den rätta vägen och det har varit tufft många gånger.
 
Detta var lite om mina konstiga saker jag har för mig.
 
Min psykolog frågade mig om hon tycker dessa handlingar tar över mitt liv och där är svaret tvärnej.
Jag har kontroll på det oxo HAHAHAHA.
 
      Kram på er / Maria
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Medberoende

Intressant inlägg att läsa!

2013-10-03 @ 19:31:28
URL: http://medberoendee.blogg.se
Postat av: Annica

Intressant läsning. Jag känner igen mig mycket så jag har nog också en det tvångstankar och kontrollbehov. Kramis älskar dig syster <3

2013-10-03 @ 21:55:01
URL: http://annicahoglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0