Sjukdomar (långt inlägg)

 
 
Våran resa i Turkiet var inte problemfritt (som vanligt) Vi råkar alltid ut för något på våra resor.
 
Under veckan vart alla lite sjuka men Kalle drabbades mest.
 
Alla var lite halvtaskiga i magen från Onsdagen.
Ingen fara men mest obehagligt.
Men på Torsdagen fick alla feber och alla kände sig hängiga och ont i halsen så jag fick panik och sprang till apoteket och bad om det strongest penicillinet som fanns.
 
Sandra kände sig bättre 3 timmar efter penicillinet och max sov hela natten och mådde bättre dagen efter men Kalle blev sämre och började kräkas och kände sig allmänt hängig.
Han ville inte gå ut på dagarna (Torsdag & Fredag) men på Lördag gjorde han ett försök att gå ner till poolen några timmar.
 
På eftermiddagen fick han utslag på kroppen och vi trodde det var soleksem men det vart värre och värre och han kliade överallt och hade typ panik i ögonen.
Han kliade i hela hårbotten och på kroppen.. Jag började googla om allergier och då står det att om det kliar på handflator, hårbotten eller fötter så ska man vara uppmärksam.
 
Vid 22 tiden tog jag en taxi med Kalle till sjukhuset för jag var jätteorolig.
 
 
 
                       Sjukhuset
 
Vi vart bra omhändertagna på akutmottagningen, det var lite strul med betalningen eftersom jag inte hade några papper men min hemförsäkring täcker kostnaden men det får jag betalt för här hemma så på plats fick jag betala 1300 kr för att träffa dr. Men det var värt varenda öre.
 
Kalle hade fått en allergi chock och utav den starka penicillinet hade Kalle fått en svampinfektion i hela hårbotten.
Svampinfektionen kunde även ha kommit från poolen.
 
När jag visade dr penicillinet vi ätit så stirrar han på mig och säger
- Vem har gett dig det där ?????
 
Då frågar jag honom om det inte är penicillin ? För han lät som om det vore värsta råttgiftet
 
Då svarar han att den penicillinet var alldeles för starkt.......
 
 
 

    Kalle försöker skoja till det
 
 
                      Kalles hårbotten
 
 
     Tyvärr så missade kalle nästan 4 dagar på semester men sista kvällen (söndag) mådde kalle ok igen och vi hade en mysig sista kväll.
Jag återkommer med bilder från sista kvällen i Alanya.
 
 
Maria
 
När vi åkte hem i Måndag så satt jag bredvid en tjej på bussen från Alanya till flygplatsen, bussen tar ca
 2. 1/2 timma.
Den tjejen hostade hela resan och fräste i papper och på flygplatsen såg jag henne kräkas.
 
Jag hade ingen tanke på henne alls men natten till i Onsdags vart jag kanon dålig. Hela kroppen skakade, hjärtklappning, magont och ont i njurar. Jag har kräkts hela tiden sen klockan 00.00 natten till  Onsdagen men sen klockan 8 i morse har jag fått behålla en rostad macka och mina resorb. Hoppas det vänder nu. Jag hatar att inte ha kontroll och känna mig så här svag som jag gör nu. Man är inte kaxig....
 
Först trodde jag att jag hade fått någon bakterie från Turkiet men sen kom jag och tänka på tjejen bredvid mig på bussen.
 
Jag har pratat med alla som vi var med på resan. Ena killen ligger sjuk, Sandra ska till dr i morgon för öroninflammation.
 
Jag pratade även med en  killen på hotellet och han sa att väldigt många var magsjuka och jag säger det igen.
Jag misstänker den varma poolen.
 
Jag har varit i Turkiet 9 ggr och har aldrig blivit magsjuk där men då har det heller aldrig varit så varmt som på denna resa. Vi hade ju ca 45-48 grader varmt varje dag.
 
 Nu är det nog skrivet om sjukdomar på ett tag hoppas jag,
 
 Nu ska jag dricka en till resorb.
 
                         XO XO Maria
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annica

Fy för sjukdomar. Nu får ni hålla er friska. Kramis

Svar: Tack
Maria Höglund

2013-09-05 @ 13:57:03
Postat av: Medberoende

Vilken otur! Uuuuuusch! Hoppas ni alla blir bättre snart! Att bli jättesjuk speciellt utomlands är en mardröm...

Kraaaam!

Svar: Ja det suger
Maria Höglund

2013-09-05 @ 20:03:43
URL: http://medberoendee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0