Solskenshistoria

 För ca 3 veckor sen så tog en vän till mig hand om en katt åt en ägare som skulle åka bort.
Katten bor i stan men den var hos M här i BB.
 
Samma kväll den kom så ramlade den ut från fönstret och har varit borta sen dess.
Dom har satt upp lappar överallt och frågat runt och letat...
 
I går när jag promenerade till centrum så stoppade en tjej mig och frågade om jag  hade sett lappar om en katt..
- jag svarade att det hade jag men att dom var nerplockade men svarade också att jag  kände han som hade haft katten.
 
Då sa hon att hon nämligen sett en katt sista dagarna som stämde in på beskrivningen och att hon i går prövade ge den mat och den kom direkt.
Hon tog in den i sin lägenhet.
Hon kunde bara ha den där några timmar för hon hade egen katt.
 
Sagt & gjort så började jag jaga M.
Han svarade inte så då ringde jag hans tjej , men hon svarade inte heller..
 
Jag skrev ett sms;s att
- ring mig det e viktigt, det gäller katten.
 
Dom ringde efter ett tag och fick numret av mig till henne med katten.
 
Dom gick  hem till henne för att titta om det var den katten
 
OCH JAAAAAA DET VAR DET......
M & E ringde mig och var så glada, nu skulle dom meddela den riktiga ägaren att katten var funnen.
 
  slutet gott. Snacka om att den riktiga ägaren kommer bli lycklig nu ........  HAPPY
 

Kommentarer
Postat av: Medberoende

Ååh verkligen en solskenshistoria! Kul när saker får ett bra slut!!

Kraamar

2014-08-08 @ 13:13:07
URL: http://medberoendee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0